2 lectoren Business English (lesopdracht in semester 1)

Hoe groot wil jij worden?

Karel de Grote hogeschool is een warme en ambitieuze leer- en werkplek in de superdiverse stad Antwerpen. Je werkt er samen met 1.300 collega's en voor ruim 13.000 studenten.

We kiezen voor vernieuwend en uitdagend onderwijs met ruimte voor groei.

Voor onze afstudeerrichtingen Marketing en KMO-management zoeken we:

2 lectoren Business English (lesopdracht in semester 1)

Wat ga je doen?

Je geeft Business English in het eerste en tweede jaar van de afstudeerrichtingen Marketing en KMO-management. Dit omvat hedendaagse professionele communicatievaardigheden in het Engels. Zowel woordenschat, grammatica en lezen komen aan bod als rollenspelen, discussies en meningen formuleren. Voor KMO-management is dat gelinkt aan diverse business topics. Voor marketing speel je in op de sterke digitalisering van de marketingcommunicatie en het belang van wervend schrijven (content creation, copywriting, bloggen, vloggen, …).

Het totale takenpakket van een docent is zeer divers.

Je geeft en ontwikkelt uitdagend, inspirerend en toekomstgericht onderwijs. Je beoordeelt studenten en begeleidt en coacht hen in hun leerproces en ev. ook tijdens stages en bachelorproeven. Je integreert moderne onderwijstechnieken en -middelen in je aanpak en zoekt naar oplossingen om resultaatgericht om te gaan met diversiteit binnen studentengroepen. Je denkt mee na over nieuwe (vak)inhouden, werkvormen, leerlijnen, …. Je zet graag mee je schouders onder de opleiding en je vak door deel te nemen aan opleidingsraden, vakgroepoverleg, opendeurdagen, mee in te schrijven, enz. Je onderhoudt een netwerk met vakgenoten en bedrijven als voeding voor je onderwijsopdracht. Je stimuleert niet enkel de student om zich te ontwikkelen maar je werkt ook aan je eigen professionalisering, zowel inhoudelijk als pedagogisch-didactisch.

Voor beide opdrachten maak je deel uit van het enthousiast en gemotiveerd opleidingsteam ‘Marketing’ dat zich richt op het opleiden van studenten tot digital marketeer, content marketeer, sales manager, brand manager en zoveel meer. Je werkt op onze campus Groenplaats en rapporteert aan het opleidingshoofd Marketing.

Jouw profiel?

  • Jouw gedrevenheid en ondernemingszin, dát is waarom wij zo graag met jou willen werken.
  • Wij verwachten veel onze studenten en docenten en dus ook van jou. Niet alleen in je expertise, ook in samenwerking met je team. Elke dag opnieuw sta je klaar om je expertise creatief, op maat en doordacht te vertalen naar de onderwijspraktijk. Je praktische aanpak maakt studenten enthousiast en geeft ze houvast.
  • Je krijgt energie van lesgeven en coachen en kan je inleven in de leefwereld van onze studenten.
  • Je hebt affiniteit met marketing en het bedrijfsleven. Je kan wervend schrijven (on- en offline). Als je daarenboven creatief bent met taal en mensen hiermee weet te raken, is dat een grote troef.
  • Je werkt vlot met digital en social media. Binnen de afstudeerrichting Marketing willen we bijv. digital marketing in al zijn aspecten binnen brengen in onze taalvakken.
  • Nieuwe visies op leren zoals high impact learning inspireren je.
  • Je bent er een grote voorstander van om een taalvak te linken aan andere opleidingsonderdelen en aan authentieke cases zodat het een geïntegreerd verhaal wordt.
  • Vanzelfsprekend ben je een expert in het vakgebied Engels. Je behaalde een masterdiploma taal- en letterkunde (optie Engels) of vergelijkbaar. Een pedagogisch diploma is een pluspunt.

Wat bieden we jou?

  • Een interessante deeltijdse opdracht - als statutair medewerker - die start op 1 september 2019. De lessen vallen voor beide opdrachten in semester 1 (t.e.m. 31 januari 2020). Het contract kunnen we op jaarbasis spreiden. Voor de ene opdracht betekent dat 35% en voor de andere 40% van 1 september 2019 t.e.m. 31 augustus 2020.
  • Voordelen zoals flexibele werktijden, mogelijkheid tot thuiswerken, een laptop, opleidingsmogelijkheden, lerarenkaart en een attractieve vakantieregeling.
  • Een loon volgens je kwalificaties en ervaring (barema 502 = master). Meer info hierover vind je op http://onderwijs.vlaanderen.be/nl/vind-je-salarisschaal#hoger-onderwijs. Woon-werkverkeer via openbaar vervoer vergoeden we voor 100% en als je met de fiets komt, krijg je 0,15 € per km.
  • Bij KdG krijgt jouw groei alle ruimte. Ruimte voor theorie en praktijk. Ruimte voor experiment en vernieuwing. Daar sta je niet alleen voor. Elke startende docent krijgt een aangepast professionaliseringstraject.

Interesse?

Vertel het ons! Solliciteer zo snel mogelijk en uiterlijk op 24 juni via www.kdg.be/vacatures.

Klik op de gewenste vacature en onderaan vind je de ‘solliciteer online’ link. We zijn benieuwd naar je parcours, talenten en motivatie. Beschrijf zeker ook waarom deze vacature bij jou past.

  • de 1ste selectieronde gebeurt op basis van de ontvangen kandidaturen
  • de 2de ronde bestaat uit een taaltest
  • de 3e ronde is een sollicitatiegesprek

We vinden diversiteit belangrijk, zoeken een goed evenwicht tussen mannen en vrouwen, verschillende leeftijden en culturele achtergrond. Daarom nodigen we iedereen - die zichzelf in dit profiel herkent - uit om zich kandidaat te stellen.

Een vraag?

Annette Höhner en Tom Fleerackers geven je als opleidingshoofden Marketing en KMO-management graag antwoord op jouw vragen. Je kan hen bereiken via annette.hohner@kdg.be - 03 613 16 68 of via tom.fleerackers@kdg.be - 03 613 16 56. Voor hulp bij het solliciteren kan je terecht bij HR via 03 613 13 36 of hr@kdg.be.