Communicatiemedewerk(st)er “Onderzoek en Valorisatie” – 40 à 50%

Hoe groot wil jij worden?

We willen het beste uit jou halen: wie je ook bent, vanwaar je ook komt, wat je ook draagt.

Karel de Grote hogeschool is een warme en ambitieuze leer-en werkplek in de superdiverse stad Antwerpen. Je werkt er samen met 1.300 collega's en voor meer dan 13.000 studenten.

We kiezen voor vernieuwend en uitdagend onderwijs en onderzoek met ruimte voor groei. We zoeken een enthousiaste collega om aan de slag te gaan als:

Communicatiemedewerk(st)er “Onderzoek en Valorisatie” – 40 à 50%

Je functie

  • Je timmert aan de communicatie- en marketingstrategie voor het domein “praktijkgericht onderzoek en valorisatie” aan KdG.
  • Je bent verantwoordelijk voor de communicatieve verstaalslag van het praktijkgericht onderzoek, in samenspraak met de dienst Maatschappelijke Dienstverlening en Onderzoek (MDO) en de inhoudelijke experten. Vanuit creatieve storytelling (o.a. cases, persberichten, korte filmpjes, …) giet je wat reilt en zeilt in onderzoek en valorisatie aan KdG in een wervend verhaal richting bedrijven, organisaties, beleidsmakers en het brede publiek.
  • Je ondersteunt de inhoudelijke experten bij het uitwerken van een communicatieplan naar specifieke doelgroepen om zo zichzelf en hun indrukwekkende projecten aan de buitenwereld bekend te maken. Je brengt de verhalen naar buiten via de geschikte platformen.
  • Je bent verantwoordelijk voor de tekst- en beeldredactie van “onderzoek en expertise” op kdg.be en KdG-LinkedIn, en ontwikkelt materiaal voor www.blikopener.Vlaanderen (platform dat innovatiekennis binnen de Vlaamse hogescholen ontsluit). Daarnaast ga je ons ook vertellen waar onze verhalen nog gepubliceerd moeten worden.
  • Je benchmarkt met andere Vlaamse hogescholen m.b.t. hun communicatie rond praktijkgericht onderzoek en valorisatie.
  • Je bent het aanspreekpunt voor onderzoekers voor vragen rond communicatie. Je fungeert als brug tussen de dienst MDO en de dienst Communicatie.
  • Je bent werkzaam op campus Zuid, maar ook onze andere campussen vormen regelmatig jouw uitvalsbasis. Je maakt deel uit van het team Marketing en Communicatie. Je rapporteert aan het diensthoofd.

Je profiel

  • Je behaalde een bachelordiploma in een voor communicatie en marketing relevante opleiding of hebt een ruime werkervaring in een gelijkaardige functie[1].
  • Een eerste werkervaring in online marketing is geen must, wel een pluspunt.
  • Je hebt een zwak voor communicatie over (toegepast) onderzoek en hebt bij voorkeur ook ervaring binnen dit domein.
  • Je hebt sterke communicatieve skills, je behartigt de belangen van de organisatie en kan goed functioneren in een team.
  • Een job is voor jou pas echt uitdagend als je ruimte krijgt om te pionieren. Hindernissen maken je dag interessanter.
  • Je hebt een goede kennis van het Nederlands en het Engels, schrijft foutloos, aangepast aan het medium of kanaal, en kan je verplaatsen in de uiteenlopende wereld van wetenschappelijk onderzoek.
  • Je hebt kaas gegeten van alle tools die een hedendaags redacteur nodig heeft om zijn verhalen te brengen. Je hebt Photoshop voldoende in de vingers, je beheerst Mailchimp, je maakte al eens eerder online advertenties, Google Analytics is voor jou meer dan een labyrint van cijfers.
  • Je hebt een basiskennis van html en css. Kennis van Drupal (of een gelijkaardige CMS) is een pluspunt.
  • Je volgt online trends en weet ze in te zetten op het juiste moment en op de juiste plaats.

Ons aanbod

  • Een arbeidsovereenkomst in deeltijds dienstverband (40 à 50%) als contractueel bediende.
  • Je start zo snel mogelijk na de selectie met een contract van één jaar, verlengbaar na positieve evaluatie.
  • Een loon in functie van je kwalificaties en ervaring binnen het groeipad B21-B31 (equivalent van de weddeschalen 592-584-594). Meer informatie over de weddeschalen en barema’s, vind je op http://onderwijs.vlaanderen.be/nl/vind-je-salarisschaal#hoger-onderwijs
  • Typerende arbeidsvoorwaarden binnen onze hogeschool zijn flexibele werktijden, mogelijkheid tot thuiswerken, een laptop, opleidingsmogelijkheden en een aantrekkelijke vakantieregeling.
  • KdG gelooft in de passie en het talent van haar medewerkers en streeft daarbij naar gelijke kansen. Met respect voor diversiteit, verschillende leeftijden en culturele achtergrond. Daarom nodigen we iedereen uit om zich kandidaat te stellen voor deze vacature.

Solliciteren?

Solliciteren kan enkel online via onze website https://www.kdg.be/vacatures

- klik op gewenste vacature

- solliciteer online onderaan de pagina

- vul het sollicitatieformulier in en voeg een uitgebreide motivatie & je cv toe als bijlage

De sollicitatieperiode loopt tot en met 23 augustus 2020:

- De 1ste selectieronde gebeurt op basis van de ingezonden kandidaturen

- De 2de ronde bestaat uit een selectie-interview (op 01/09/2020)

Meer informatie?

Meer informatie over deze vacature kan je bekomen bij Geertrui Robbrecht, diensthoofd Marketing en Communicatie, via 0497 46 14 08 of geertrui.robbrecht@kdg.be.

Heb je assistentie nodig bij het posten van je kandidatuur? We helpen je graag verder! Contacteer de dienst HR, via 03 613 13 36 of hr@kdg.be.

Wij nemen vakantie van 11 juli tot en met 16 augustus. Vanaf 17 augustus zijn we er weer!

[1] Een ‘aan een niveau verbonden deskundigheid’ kan bewezen worden via toepassing van protocol 39bis.