Digital Business

Postgraduaat

  • Een hands-on opleiding van digitale strategie tot een uitvoerbare business-case
  • 5 modules verspreid over 12 lesnamiddagen
  • Voor 5200 euro (ganse traject) of 600 euro (per module)
  • Erkend bij KMO-portefeuille
  • Georganiseerd door Antwerp Management School én Karel de Grote Hogeschool
  • Getuigschrift 'Postgraduaat Digital Business' - 20 studiepunten
  • Meer dan 10 docent-experten die je de knepen van het vak leren
  • Je gaat door waar andere opleidingen in digitale marketing vaak ophouden: we dompelen je helemaal onder in de praktijk

Modules

Class 1: Customer First Strategy & Brand Leadership

Leer hoe je een krachtige strategie op poten zet. De sterktes en waarden van je merk vormen de katalysator. Op basis daarvan baken je je doelpubliek af en zet je jouw product of dienst in de markt.

Class 2: Customer Insights & how to deal with it

Wie is jouw klant en wat verwacht hij in welke fase van jullie samenwerking? Leer hoe je je return on investment zo effectief mogelijk maakt door doelgericht met je klanten om te gaan.

Class 3: Social Listening & Opportunity Spotting

Conversation management draait om luisteren, oppikken en je data monitoren. Ambassadeurs en influencers zijn sleutelfiguren, de onlinemedia hun speelveld.

Class 4: Companies as Content Publishers: Strategy & Execution

Bouw een digitale marketing strategie die je boodschap de grootste impact geeft. In de verschillende lessen (SEA, Programmatic Buying, Real-Time Bidding, Social, Social ads, content marketing ...) leer je de eigenheden van elk ‘kanaal’ en hoe je dan een geïntegreerde kanaalstrategie kan uitwerken die klant- én doelgericht is.

Class 5: Translate your Analytics & Create Actionable Insights

Wat leer je uit vorige campagnes en kan je in de toekomst beter doen? In deze masterclass leer je je contentplan en onlineacties te optimaliseren.

Aanpak

Hoe maken wij het verschil?
Met dit postgraduaat gaan we voor het neusje van de zalm: Enerzijds zijn er de absolute topexperts in hun vakgebied die de masterclasses verzorgen. Hun passie wakkert ook in jou het digitale vuur verder aan. Anderzijds zit de magie ook in de combinatie met een praktijkopdracht waar jouw bedrijf direct met aan de slag kan. Je zal geen consultant meer nodig hebben en jouw opdracht werd in samenspraak met experts opgesteld.

  • In elke masterclass ga je zelf aan de slag. Geen teen in het water, wel een sprong in het diepe.
  • Je combineert één of meerdere masterclasses naargelang je eigen wensen.
  • Volg je het volledige postgraduaat dan kom je met een concrete case binnen en ga je digitally transformed naar buiten, met een aanpak op maat onder de arm. Je weet hoe je je bedrijf digitaal gaat transformeren.
  • Kortom: een praktijkgerichte opleiding met een tastbaar resultaat. Precies waar jij én bedrijven naar op zoek zijn.

De focus op de gebruiker komt àltijd op de eerste plaats, de technologie volgt vanzelf. Deze strategische visie voorop stellen zorgt voor een pragmatisch kader waarbinnen organisaties vlotter naar een échte ‘Digital transformation’ gaan.

Om de impact van digitaal goed te kunnen inschatten en juist te gebruiken binnen een bedrijf, is het belangrijk om één ding in te zien: het gaat helemaal niet om die technologie an sich, maar om het veranderende gedrag van mensen onder invloed van die technologie

Growth hacking is het buzzword van vandaag. Maar met de juiste tools en tactics zorg je ervoor dat je heel wat marketingtaken kan automatiseren en dat je je groei effectief kan gaan meten. Meer dan het proberen waard dus!

Overige lectoren:

  • Timothy Desmet - Managing Partner & Market Research Expert at ProFacts
  • Pieter Baert - Consultant: Digital Strategy & Innovation
  • Karel Demeester - Associate Director, Digital Sales & Marketing at Coca-Cola Enterprises
  • Peter Decuypere - Auteur We love Events, marketing consultant & founding father I love Techno festival 
  • Sofie Verhalle - Social Media strateeg & coach
  • Omar Mohout - Professor of Entrepreneurship at Antwerp Management School
  • Nick Vinckier - Digital consultant @ Duval Union Consulting
  • Dado Van Peteghem - Founding Partner at Duval Union Consulting
  • Glenn Fellows - Digitaal strategisch denker
  • Jelle Annaars - Content Marketing Consultant and Copywriter
  • Miel Van Opstal - Digital marketing facilitator
  • Geerlinde Pevenage - Director of Content & Social at These Days Y&R
  • Guido Everaert - storytelling specialist
  • Johan Vandecasteele - Owner leadstreet, Inbound Marketing specialist
  • Lore Van Besien - Analytics specialist
  • Bart Albrecht - Digital Marketing Experience Consultant at Amplexor

Postgraduaat Digital Business: Nick Vinckier

Nick Vinckier

Postgraduaat Digital Business: Peter Decuypere

Peter Decuypere

Postgraduaat Digital Business - gastdocent Jelle Annaars

Jelle Annaars

Doelgroep

Met dit postgraduaat mikken we op 3 doelgroepen:

  • Het postgraduaat richt zich tot professionele marketeers met reeds enkele jaren ervaring,  Wanneer we dit benoemen op niveau van functietitels, spreken we over volgende profielen: Digital Marketing Specialist, Online Marketeer, Community Manager, Social Media Marketeer, Content Marketeer, Teamlead Online Marketing, Conversation Manager, Digital Project Manager, Digital Strateeg en nog veel meer.
    Intussen sta je met je voeten al stevig in het professionele leven. Je wil je onlinekennis bijschaven of zoekt een antwoord op specifieke vragen over digitale marketing en onlinestrategieën.
  • Bedrijfsleiders die op een snelle en diepgaande manier digital willen vatten. Alumni van de Karel de Grote Hogeschool en de Antwerp Management School, managers, …
  • Je bent laatstejaarsstudent in een KdG-opleiding waar onlinemarketing al aan bod kwam: Cross Media Management, Marketing, Event & Project Management, Multimedia Technology. Aan die stevige basis brei je graag een boeiend vervolg met de focus op praktijk, zodat je nog beter voorbereid het professionele leven induikt.

Bovenal ben je gefascineerd door de mogelijkheden van online marketing en streef je ernaar met jouw digitale aanpak het verschil te maken voor je bedrijf én je klant. Digital business, dat is in jouw geval gewoon de aard van het beestje.

Planning

Kick-off: 02/02/17 van 17 tot 20.30 u.

Telkens op donderdag van 13.30 tot 20.30 u.:

  • 09/02/17 en 16/02/17: Class 1 - Customer First Strategy & Brand Leadership
  • 23/02/17 en 09/03/17: Class 2: Customer Insights & how to deal with it
  • 16/03/17: Class 3: Social Listening & Opportunity Spotting
  • 23/03/17, 30/03/17, 20/04/17, 27/04/17 en 04/05/17: Class 4: Companies as Content Publishers: Strategy & Execution
  • 11/05/17 en 18/05/17: Class 5: Translate your Analytics & Create Actionable Insights

Beroepsproduct als eindwerk

  • Mist de digitale strategie van jouw bedrijf richting?
  • Bereik je niet het vooropgestelde resultaat?
  • Twijfel niet langer en doe er wat aan.

Breng jouw case mee naar dit postgraduaat en je wandelt met een concrete oplossing naar buiten.

Voor het eindwerk van deze opleiding maak je een beroepsproduct waarin je alle vergaarde kennis verwerkt. Zo zet je de opgedane inzichten meteen in voor je bedrijf.

Kostprijs

  • Volledig postgraduaat: 5200 euro
  • Promo voor KdG-alumni: 4000 euro
  • Je kan de classes ook modulair volgen:
    • Je betaalt 600 euro per dag
    • Als je meerdere modules volgt, geniet je 20% korting
    • Enkel bij het volgen van het volledige postgraduaat krijg je persoonlijke coaching en consultancy bij het maken van je eindproef.

Inbegrepen in de kostprijs: thee of koffie, broodjesmaaltijd.

KMO-portefeuille

Voor deze opleiding kan je gebruik maken van de KMO-portefeuille. Ons erkenningsnummer: DV.O101541.

Meer info via Agentschap Ondernemen.