Digital Business

Postgraduaat

  • Een hands-on-opleiding van digitale strategie tot een uitvoerbare business-case
  • 3 modules verspreid over 12 lesnamiddagen
  • 5200 euro (volledig traject) of 600 euro (per dag)
  • Erkend bij KMO-portefeuille
  • Georganiseerd door Antwerp Management School én Karel de Grote Hogeschool
  • Getuigschrift postgraduaat Digital Business - 20 studiepunten
  • Meer dan 10 docent-experten die je de knepen van het vak leren
  • Je gaat door waar andere opleidingen in  Growth Marketing vaak ophouden: we dompelen je helemaal onder in de praktijk

Waarom?

Dit postgraduaat geeft je grip op online-business en ‘digital transformation’, alom tegenwoordig en in snelle evolutie.
Je tekent voor het neusje van de zalm: masterclasses door topexperts enerzijds, een praktijkopdracht die je meteen in je job kan toepassen anderzijds. Zo maken wij het verschil en heb jij geen externe consultant meer nodig.

  • Je volgt één of meerdere masterclasses. 
  • In elke masterclass ga je zelf aan de slag. Geen teen in het water, wel een sprong in het diepe.
  • Volg je het volledige postgraduaat, dan kom je met een concrete case binnen en stap je als Growth Marketeer buiten, met een aanpak op maat onder de arm: je weet hoe je je bedrijf digitaal gaat veranderen.

Praktijkgericht, met een tastbaar resultaat!

Why Digital Business? | KdG Hogeschool

Gerrie Smits, docent in het postgraduaat Digital Business 

Why Digital Business? | KdG Hogeschool

Clo Willaerts, digital marketing-specialiste, blogster en docente in het Postgraduaat Digital Business

Why Digital Business? | KdG Hogeschool

Yannick Khayati, CEO van de allereerste Belgische Growth Hacking agency en marketing consultant

Top Content door Top Experts

Bevestigde experts voor de 5de editie:

  • Karl Gillis: 3rd most influential conversion rate optimizer worldwide, AG Consult
  • Yves Ferket: The Analytics Guy, verschillende projecten bij Humix
  • Stefan Jenart: Digital strateeg, Wijs
  • Pieter Baert: Service designer & digital strategy (consultant)
  • Johan Vandecasteele: Owner LeadStreet

Voor wie?

Met dit postgraduaat mikken we op 3 doelgroepen:

  • Je bent al een professionele (digital) marketeer en je bent op zoek om jouw rugzak aan te vullen met de laatste nieuwe zaken die jou tot op het niveau van een echte Growth Marketeer kunnen brengen. Je focus ligt op een kwalitatief online-marketingplan met de gepaste KPI's & een significante groei in jouw doelstellingen. Samen met je team en/of externe partners wil je vooruit: denken, plannen, doen.
  • Je werkt al een tijdje als manager en wil je online kennis bijschaven. Je zoekt antwoorden op vragen over digitale marketing, online strategieën, content marketing, marketing automation, e-mail, sociale media … Je focus ligt op een digitaal transformatieplan.  Je wil weten hoe je best alle data capteert om deze in een scorecard te capteren zodat je een perfect dashboard kan creëren die jouw evolutie zichtbaar zal maken;
  • Je bent laatstejaarsstudent/ jonge professional in het domein van (online) marketing of runt een  start-up. Je wil je kennis en vooral je praktijkervaring verstevigen: een business case uitwerken, via je digitale aanpak je bedrijf naar een hoog niveau tillen en topservice leveren aan je klant, met genoeg bagage het professionele leven induiken …

Bovenal ben je gefascineerd door de mogelijkheden van growth marketing en streef je ernaar met jouw aanpak het verschil te maken voor je bedrijf én je klant.
Na het programma Digital Business weet je perfect jouw communicatie, marketing, data & techniek op elkaar af te stemmen om de nodige groei in jouw organisatie te verwezenlijken.

Why Digital Business? Eric Peeters (Saleswise)

Eric Peeters (Saleswise)

Why Digital Business? Geert Delanghe (Volta)

Geert Delanghe (Volta)

Why Digital Business? Rachel Ho (The Kube)

Rachel Ho (The Kube)

Why Digital Business? Lars Van Rode (Freelance)

Lars Van Rode (freelance)

Why Digital Business? Jelle Jacobs (Hoplr)

Jelle Jacobs (Hoplr)

Why Consumer Centricity? | KdG Hogeschool

Why consumer centricity?

Hoe focus je een digital business plan?

Hoe focus je een digitaal plan?

How to Growth Hack | KdG Hogeschool

How to growth hack?

Wat?

Module 1: Strategie voor een digitale wereld

Onze wereld digitaliseert, meer en meer. Hoe positioneer je je als bedrijf?
Welke strategie pas je toe? Welke technologie heb je nodig?

Module 2: Insights & learnings

Leer je klant kennen.
Wat is een customer journey? Over welke data beschik je?
Stem je inspanningen en keuzes af op de inzichten over je klant.

Module 3: Digital channels & content

Modules 1 en 2 vormen de basis, module 3 focust op oplossingen.
Wat is je doelstelling, en welk kanaal past daarbij? Hoe vertaal je je inzichten in kanaal-strategieën? Hoe meet je inspanningen en hoe stuur je vervolgens je strategie bij?

Volg je alle modules en presenteer je je eindproef met succes, dan ontvang je het getuigschrift ‘Postgraduaat Digital Business’ (20 studiepunten).

Bekijk het volledige programma

Wanneer? 

Je business case

  • Mist de digitale strategie van jouw bedrijf richting?
  • Bereik je niet de vooropgestelde resultaten?
  • Kijk je uit naar feedback op je marketingplan?
  • Zoek je houvast om je business case vorm te geven?

Twijfel niet, doe er wat aan! Breng jouw case mee naar dit postgraduaat en wandel met een concrete oplossing naar buiten:

  • Wat je leert in de sessies, kan je meteen verwerken in je plan van aanpak.
  • Haal het maximum uit 8 u. personal coaching en sleutel samen aan je business case.
  • Grijp de kans om jouw eindresultaat te presenteren voor een jury en andere genodigden.

Prijs

  • Volledig postgraduaat: 5.200 euro
  • Inbegrepen in de kostprijs:
    • thee of koffie, broodjesmaaltijd
    • 8 u. persoonlijke coaching & consultancy voor jouw business case (enkel bij het volgen van het volledige postgraduaat)
  • Indien je een aparte module wil volgen, contacteer ons via elly.cools@kdg.be
  • Kortingen (niet cumuleerbaar):
    • KdG-alumni: 4.000 euro
    • AMS-alumni:  4.680 euro
    • VDAB-leden: 4.000 euro
    • Leden van ACC (vereniging van Belgische communicatiebureaus): 4.680 euro

KMO-portefeuille

Voor deze opleiding kan je gebruik maken van de KMO-portefeuille. Ons erkenningsnummer: DV.O101541.

Meer info via Agentschap Ondernemen.