Digital Business

Postgraduaat

  • Van digitale marketing strategie tot een concrete businesscase
  • 12 donderdagen boordevol inspiratie

  • 10 online “Essential Classes” – namiddagsessies – herbekijk wanneer je wenst

  • 10 in-class masterclasses door top-experten - avondsessies – Campus Groenplaats

  • Onderling leren door ervaring van medecursisten

  • Alle digitale componenten
  • 8 uur persoonlijke coaching
  • Eigen business- of marketingplan
  • Erkend door KMO-portefeuille Vlaanderen
  • Getuigschrift postgraduaat Digital Business - 20 studiepunten

Wat?

De meeste bedrijven “doen digitaal” maar bij bijna 50% ontbreekt een duidelijke strategie. Nog minder hebben een realistische omnichannel-strategie uitgetekend die kijkt naar hoe offline en digitale marketing elkaar versterkt.

Het postgraduaat Digital Business leert je de juiste vragen stellen én laat experts met jou meedenken de juiste antwoorden te vinden.

Van digitale strategie naar een tastbaar resultaat!

Tijdens het postgraduaat volg je 10 Essential classes online en 10 masterclasses in real life. De masterclasses worden gegeven door top-experten in hun vakgebied, waaronder Gerrie Smits (digitale strategie), Elly Cools (The House of Marketing), Karl Gilis (website optimalisatie), Tamara Gielen (email marketing), Guido Everaert (storytelling), Peter Decuypere (experience marketing en events), … Deze masterclasses vinden plaats op donderdagavond op de KdG-campus Groenplaats in Antwerpen. Eén van de laatste lessen in de reeks is een echte workshop, waarin je samen met videostrateeg Peter Van Keer experimenteert met opname-, geluids- en belichtingsmateriaal voor het creëren van webvideo’s en podcast-afleveringen. 

Bij succesvol digitaal zakendoen en digitale marketing is een zekere basiskennis vereist. Hiervoor dienen de 10 interactieve Essentials lessen op donderdagnamiddag waarin we jouw kennis op frissen. Deze sessies vinden plaats van 13.30u tot 16.30u. Cursisten kunnen vooraf, tijdens en achteraf hun vragen stellen aan de docent, Clo Willaerts. Zij is, naast programmaverantwoordelijk, ook auteur van "Digital Marketing Like a PRO", dat wordt gebruikt als handboek en naslagwerk bij de opleiding. 

Wat houdt het eindwerk in?

Het onderwerp is een business case bij jouw organisatie of klant met als resultaat een implementeerbaar business- of marketingplan waar je direct mee aan de slag kan. Dit is dé troef om jouw werkgever van de meerwaarde van het postgraduaat te overtuigen!

Tijdens het mondeling examen presenteer je het eindwerk aan een jury samengesteld uit de programmaverantwoordelijke en één van de coaches, aangevuld met één of twee experten. Je bent geslaagd als je hen kan overtuigen dat je:

  • alle digitale concepten, businessmodellen begrepen hebt, en
  • kan toepassen op een reële werksituatie

Enkele voorbeelden: het uitwerken van buyer personas, het uitvoeren van marktonderzoek, het opstellen van een strategisch marketingplan, het uitschrijven van de customer journey compleet met kanalen en tactieken, of het opmaken van een contentplanning.

Daarnaast zijn er uiteraard ook nog andere fysieke sessies met de hele groep, zoals de kick-off sessie, de structuursessie (waarin een ruwe versie van het eindwerk wordt besproken) en een gezellig diner met cursisten, docenten en coaches (om de reeks feestelijk af te sluiten).

Geslaagd en heel blij met je getuigschrift postgraduaat Digital Business en 20 studiepunten? Dan is het verhaal nog niet afgelopen: Vanaf nu maak je deel uit van een levendige online community van Digital Business-alumni. Hierin posten coaches, docenten en cursisten van één van de vorige 8 edities de laatste nieuwe info, tips en rapporten over de cutting edge van digitaal zakendoen en digitale marketing. Af en toe komt er ook een Special Guest Star langs voor een exclusieve online presentatie. Als alumnus verwelkomen we jou steeds op onze publieke sessies en geven we jou een update over de trends in digital.

Why Consumer Centricity? | KdG Hogeschool

Why consumer centricity?

Hoe focus je een digital business plan?

Hoe focus je een digitaal plan?

How to Growth Hack | KdG Hogeschool

How to growth hack?

Waarom?

Dit krijg je mee:

  • Je eigen exemplaar van “Digital Marketing like a PRO”, hét handboek digitale marketing.
  • Persoonlijke begeleiding door de programmaverantwoordelijke en één van de ervaren coaches. 
  • Lidmaatschap van een levendige community van medecursisten, experts en coaches

Volg je het volledige postgraduaat, dan stap je digitaal onderlegd buiten met:

  • Erkenning van je inzet voor een toekomstgerichte benadering van bedrijfsstrategie in de vorm van een certificaat van voltooiing van Karel de Grote Hogeschool in Antwerpen (20 studiepunten).
  • De mogelijkheid om kansen te onderzoeken om waarde te creëren en vast te leggen aan de hand van modellen als het Business Model Canvas, Buyer Persona en de Customer Journey.
  • Inzicht in hoe waarde uit data kan worden gehaald en hoe belangrijke digitale marketingtools kunnen helpen om op feiten gebaseerde zakelijke beslissingen te nemen.
  • De kennis die nodig is om de waarde van eigen media te maximaliseren via zoekmachineoptimalisatie (SEO), sociale media marketing en advertentiestrategieën.
  • Een implementeerbaar business- en/of marketingplan dat je stelselmatig opbouwt tijdens de opleiding. Hierbij word je begeleid door je persoonlijke coach.

Clo Willaerts over het postgraduaat Digital Business aan Karel de Grote Hogeschool

Wat maakt het postgraduaat Digital Business uniek? Clo Willaerts, Program Manager postgraduaat Digital Business, KdG

Testimonial van Kathleen die het postgraduaat Digital Business volgde te Karel de Grote Hogeschool

Hoe kan je de digitale strategie voor jouw bedrijf bepalen? Getuigenis Kathleen, Communication Manager, alumnus postgraduaat Digital Business

Een digitale strategie is niet langer iets dat bovenop je normale zakelijke of marketingstrategie komt. Het gaat over zakendoen in een wereld die zelf al digitaal is. Voor je klanten is digitaal al het nieuwe normaal. Als je wil groeien is het super belangrijk om zelf een digitaal expert te worden. Deze opleiding helpt je direct aan de slag met de juiste digitale aanpak.

Clo Willaerts, Program Manager postgraduaat Digital Business

De moeilijkheid tijdens de creatie van mijn business case was keuzes maken. Wat is belangrijk voor mijn bedrijf? Welke digitale stappen zet je eerst. Samen met mijn coach hebben we beslissingen genomen, en hebben we nu een duidelijk plan.

Kathleen Wellens, Communication Manager, Vandeputte Safety Experts

Voor wie?

Dit programma is ontworpen voor:

  • Ervaren traditionele marketeers, die afkomstig zijn van bedrijfscommunicatie of niet-digitale achtergronden, die hun marketingskills willen bijspijkeren door de nieuwste digitale methoden te leren en een groot beeldperspectief te krijgen. Bijvoorbeeld: CMO’s, marketingdirecteurs, marketingmanagers, merkmanagers, accountmanagers, communicatiemanagers en productmanagers.
  • Leidinggevenden die op zoek zijn naar een holistische kijk op de nieuwste marketingtrends en strategieën voor het opbouwen van klantloyaliteit als een weg naar groei. Bijvoorbeeld CEO's, COO's, directeurs, of oprichters van start-ups of KMO’s
  • Junior marketeers die digital native zijn en ervaring hebben met specifieke componenten van de marketingmix, maar proberen bredere mogelijkheden voor hun loopbaangroei te ontwikkelen. Functietitels kunnen marketingcoördinator, marketingspecialist, marketinganalist of PPC / SEO / content-specialist zijn. En interesse hebben in het strategisch of breder verhaal om verder te kunnen groeien.
  • Professionals uit een niet-marketingveld die een horizontale overstap maken naar marketing, zoals productontwikkeling, human resources, operations, finance en klantenservice.
  • Ondernemers van een start-up die begeleid een marketing- en/of businessplan wensen uit te schrijven.

Na het programma Digital Business weet je perfect jouw bedrijfsstrategie, communicatie, marketing, en technologie op elkaar af te stemmen om de nodige groei in jouw organisatie waar te maken.

Why Digital Business? Geert Delanghe (Volta)

Geert Delanghe (Volta)

Why Digital Business? Rachel Ho (The Kube)

Rachel Ho (The Kube)

Why Digital Business? Lars Van Rode (Freelance)

Lars Van Rode (freelance)

Wanneer? 

  • De kick-off sessie vindt plaats op donderdag 17 september van 17u tot 20.30u te campus Groenplaats, Antwerpen.

  • Online sessies gaan telkens op donderdag door van 13.30u tot 16.30u.

  • Masterclasses op donderdag van 17.30u tot 20.30u te campus Groenplaats, Antwerpen.

  • Het programma van september start op 24 september 2020.
  • Panning 8 uur coaching in overleg met je coach.

Bekijk het programma van september

Het programma van januari 2021 is in grote lijnen hetzelfde.

Contacteer Bieke Janssens, Studieadviseur, om als eerste op de hoogte gebracht te worden van het definitieve programma via digitalbusiness@kdg.be.

Inschrijvingsgeld

  • Het inschrijvingsgeld van het volledige postgraduaat  bedraagt 2.995 euro – BTW niet van toepassing.
  • Inbegrepen: 10 Essentials lessen, 10 Masterclasses, 8 uur persoonlijke coaching, en toetreding tot het alumninetwerk.
  • Bij annulering of stopzetting na de start van het academiejaar is er geen terugbetaling mogelijk.
  • 20 % korting voor KdG alumni van toepassing.
  • KMO-portefeuille is van toepassing.
  • Vlaams Opleidingsverlof kan aangevraagd worden.

Heb je vragen over het à la carte volgen van de masterclasses? Contacteer dan onze studieadviseur via digitalbusiness@kdg.be.

Je business-case

  • Mist de digitale strategie van jouw bedrijf richting?
  • Bereik je niet de vooropgestelde resultaten?
  • Heb je nood aan feedback op je marketingplan?
  • Zoek je houvast om je business-case vorm te geven?

Twijfel niet, doe er wat aan! Breng jouw case mee naar dit postgraduaat en wandel met een concrete oplossing naar buiten.

  • Wat je leert tijdens de sessies kan je meteen verwerken in je plan van aanpak.
  • Haal het maximum uit 8 uur personal coaching en sleutel samen aan je business-case.
  • Grijp de kans om jouw eindresultaat te presenteren voor een jury en andere genodigden.

Na het programma Digital Business weet je perfect je bedrijfsstrategie, communicatie, marketing en technologie op elkaar af te stemmen om de nodige groei in je organisatie waar te maken.

Een goede hands-on training vol tips en tricks die je een volledige digital marketing update geeft. De coaches zijn echt geweldig. Ze staan je met hun expertise bij in het proces dat tot je eindwerk leidt. De dingen die ik geleerd heb in de cursus gebruik ik vandaag elke dag in de praktijk.

Kristoff Bogaerts, Team Lead Graphic Design, Nobel Biocare, alumnus postgraduaat Digital Business

Meer weten?

Bieke Janssens

Samenwerkingen en/of marketing initiatieven
Bieke Janssens - Studieadviseur
digitalbusiness@kdg.be

Clo Willaerts

Inhoudelijke vragen over het programma en de docenten
Clo Willaerts - Program Manager
clo.willaerts@kdg.be

Katrijn Verrezen

Praktische en/of administratieve vragen over het programma
Katrijn Verrezen - Administration Manager
digitalbusiness@kdg.be