Online Marketing Challenge

Google Certifcation + reële Google Ads campagne voor een non-profit organisatie

  • Behaal je 'Google Certification' voor Google Analytics en Adwords: een unieke kans!
  • Voor studenten van alle KdG-opleidingen, maar in het bijzonder van de opleidingen Event- en Projectmanagement, Cross Media Management, Marketing, NxT Media Technology, Toegepaste Informatica, HR for Business en Business & Languages. 
  • Van september 2019 tot juni 2020.
  • Kick-offsessie maandag 16 september op campus Groenplaats (uur en lokaal volgen nog)

Wat?

Online Marketing Challenge - een jaarprogramma voor (2019- 2020). Deze wordt onderverdeeld in 2 grote blokken:

  • Periode 1 + 2: Google Certifcation (Google-Atelier, Ads & Analytics) + team set-up om een realistisch online marketing plan uit te werken voor een reële non-profit organisatie
  • Periode 3 + 4: in team het online marketing plan implementeren, meten, analyseren & optimaliseren voor de gekozen reële non-profit organisatie
Google Online Marketing Challenge

Programma

Periode 1+2: Google Certifcation (Google-Atelier, Ads & Analytics) + team set-up om een realistisch online marketing plan uit te werken voor een reële non-profit organisatie

Tijdens periode 1 & 2 word je in het Engels ondergedompeld in de theorie & verder begeleid met extra praktijkoefeningen zodat je Google Certified wordt. 

Dit omvat een certificaat voor:

  • Digitaal Atelier
  • Google AdWords
  • Google Analytics

Je krijgt tevens tijdens deze periode team members en een NPO toegewezen waar je een marketingplan samen met de NPO zal opstellen & laten valideren opdat je een budget toebedeeld krijgt om een ECHTE Google Ads campagne te runnen.

Voor wie?

Dit vak is voor iedereen die een stapje voor wil zijn in de professionele wereld een meerwaarde. Een Google Certification is vaak reeds een basisvereiste om als marketing, communications, event, web ... professional te starten bij allerlei organisaties.

  • Dit is een verplicht vak voor Cross Media Management.
  • Voor alle studenten Office Management en niet-studenten Office Management die nog niet Google ceritified zijn (excl. Marketing).

Periode 3+4: in team het online marketing plan implementeren, meten, analyseren & optimaliseren voor de gekozen reële non-profit organisatie

Elk team werkt tijdens deze periode voor een specifieke NPO (een organisatie die onafhankelijk is van de overheid en zich op een of andere manier richt op een verondersteld maatschappelijk belang). 

Je zal volgende taken vervullen:

  • Een Google Ads campagne opstellen, live zetten, monitoren, analyseren & optimaliseren.
  • Een analyse (post-report) afleveren & voorstellen aan de NPO zodat zij weer een stap dichter zijn bij het verwezenlijken van hun doelstellingen
  • Tijdens deze periodes wordt je wekelijks begeleidt, gecoacht en bijgestuurd door de docent(en) die reeds de nodige praktijkervaring hebben genoten. Je krijgt tijdens deze periode ook de mogelijkheid om zelf bij Google in BeCentral advies te vragen.

Voor wie?

Dit vak is voor iedereen die een stapje voor wil zijn in de professionele wereld een meerwaarde. Met deze Google certifcaten & praktijkervaring heb je de nodige troeven in de hand om als marketing, communications, event, web ... professional te starten bij allerlei mogelijke organisaties.

  • Dit is een verplicht vak voor Cross Media Management
  • Voor alle studenten Office Management en niet-studenten Office Management die de nodige Google certificaten kunnen voorleggen (incl. Marketing), maar die de nodige praktijkervaring, met ECHT Google budget op hun palmares willen hebben.

Praktisch

  • Wanneer: 
    • Periode 1+2: Elke maandagnamiddag (3 u. - 1,5 u. theorie + 1,5 u. best practices, team work, coaching)

    • Periode 3+4: Elke maandagnamiddag (3 u. voor best practices, coaching, support en bijsturing)

  • Waar: campus Groenplaats
  • Deelnameprijs: Gratis + eventueel 50 euro per persoon om een social media-campagne te kunnen testen

Nog meer info?  Schrijf je in voor de kick-off op maandag 16 september 2019.