Professionele bachelor
- Je combineert technologisch inzicht met verpleegtechnische vaardigheden.
- Met behulp van CT- & MRI-scanners, röntgensystemen en echografie maak je medische beelden van patiënten.
- Dankzij jouw precisiewerk help je artsen bij het bepalen van diagnoses.
- Je werkt ook mee aan behandelingen: op de afdeling radiotherapie pas je bestralingstechnieken toe om kanker te bestrijden.
- Je begeleidt patiënten tijdens het onderzoek of de behandeling.
- Je opleiding is een mix van theorie, praktijk, les, zelfstudie en coaching.
- Praktijkoefeningen op de campus en minstens 600 uur stage zijn de beste voorbereiding op je job.
- Als technoloog medische beeldvorming kan je zo aan slag in ziekenhuizen en hightechbedrijven: we hebben je nodig!
Al gekozen? Start je inschrijving
Meer weten over deze opleiding?
- Infodag op dinsdag 2 september: ontvang een reminder
- Download of bestel een brochure
Hoe ziet de opleiding eruit?
De bacheloropleiding Medische Beeldvorming en Radiotherapie telt 180 studiepunten, gespreid over 3 jaar.
- Je leert werken met geavanceerde technologie voor medische beeldvorming en radiotherapie zoals CT- & MRI-scanners, röntgensystemen, ultrasound voor echografie en bestralingsapparatuur.
- Je raakt vertrouwd met de taal van zowel de productontwikkelaars als de behandelende artsen.
- Je begeleidt patiënten tijdens hun onderzoek of behandeling, en zorgt ervoor dat alles soepel en veilig verloopt.
- Elk jaar komen dezelfde 5 bouwstenen terug:
- Technologische en vakspecifieke vaardigheden
- Verpleegtechnische handelingen
- Beroepshouding
- Levenslang leren
- Onderzoeksvaardigheden
Inhoud en studiepunten
Technologische en vakspecifieke kennis en vaardigheden
Anatomie & fysiologie I
(5 studiepunten)
Je beschrijft:
- Uitgebreid de structurele kenmerken, functie en werking van: het beenderstelsel, het spierstelsel en het cardiovasculaire stelsel.
- De structurele kenmerken, functie en werking van het ademhalingsstelsel.
- Beknopt de structurele kenmerken, functie en werking van de huid.
Anatomie & fysiologie II
(5 studiepunten)
Je beschrijft:
- Uitgebreid de structurele kenmerken, functie en werking van het urinaire stelsel.
- De structurele kenmerken, functie en de werking van het spijsverteringsstelsel.
- Beknopt de structurele kenmerken, functie en de werking van: het zenuwstelsel, het lymfestelsel, het endocriene stelsel en het voortplantingsstelsel.
Medische (beeld)informatica en apparatuur
(8 studiepunten)
- Je benoemt de data- en werkstroom voor beeldvormend onderzoek op de verschillende diensten voor medische beeldvorming en radiotherapie.
- Je toont inzicht in de werking van de sector medische beeldvorming en radiotherapie en hanteert daarbij de vakspecifieke terminologie.
- Je beschrijft de procedure van projectieradiologie en legt daarbij de werking en toepassingen van het röntgentoestel uit, evenals de invloed van beeldindicatoren op medische beelden.
- Je past de ALARA-principes toe in gesimuleerde praktijksituaties door middel van blind positioneren en veilig en correct gebruik van een röntgentoestel.
- Je beschrijft de procedure van computed tomografie en legt daarbij de werking en toepassingen van de CT-scanner uit, evenals de invloed van beeldindicatoren op medische beelden.
Stralingsfysica
(5 studiepunten)
- Je legt de fysische principes uit die aan de basis liggen van de medische beeldvormingstechnieken die gebruik maken van ioniserende straling, echografie en magnetische resonantie.
- Je legt de fysische principes uit die aan de basis liggen van de lineaire versneller.
- Je legt radioactiviteit en halfwaardetijd uit, beschrijft en vergelijkt de eigenschappen van radionucliden en noemt een aantal hieraan gerelateerde adviezen of aandachtspunten voor patiënten.
- Je legt de wisselwerking van straling en materie (zoals absorptie, verstrooiing en contrastvorming) in eigen woorden uit.
- Je beschrijft detectiemethoden van ioniserende stralen.
Inleiding tot de radiofarmacologie
(4 studiepunten)
- Je beschrijft de verschillende klassen van geneesmiddelen, met focus op de relevante voor de medische beeldvorming en radiotherapie.
- Je omschrijft de werking van contrastoffen en vergelijkt het gebruik hiervan bij de verschillende toestellen voor medische beeldvorming.
- Je omschrijft de correcte richtlijnen voor het aanmaken van radiofarmaca bij nucleaire geneeskunde in vivo als het nut van preparaten op radiotherapie.
Radioanatomie
(5 studiepunten)
- Je gebruikt de correcte anatomische en radiologische terminologie bij het beschrijven van beeldvormingsresultaten.
- Je herkent en benoemt de normale anatomie van het menselijk lichaam op verschillende doorsnedes en projecties op medische beelden.
Verpleegtechnische handelingen
Technoloog in de zorg
(5 studiepunten)
- Je handelt volgens de ergonomische verplaatsingstechnieken tijdens het verplaatsen, (her)positioneren of transporteren van een patiënt tijdens gesimuleerde situaties en zet correct technische hulpmiddelen en beschermingsmaterialen in.
- Je kent de voorschriften en basisprincipes van infectiepreventie en ziekenhuishygiëne toe, inclusief hygiënisch werken, (hand)hygiëne, schoonmaak en sterilisatie, en past deze toe in de zorg voor patiënten, ook onder isolatievoorwaarden.
- Je voert Basic Life Support uit zonder en met behulp van een Automatische Externe Defibrillator (AED).
- Je past de basiswondzorg toe tijdens procedures in medische beeldvorming en radiotherapie rekening houdend met specifieke patiëntbehoeften en veiligheidsprotocollen in gesimuleerde situaties.
- Je voert zelfstandig en veilig capillaire en perifere invasieve handelingen uit op een fantoom.
- Je trekt medicatie correct op uit een flacon en ampul volgens de geldende protocollen en aseptische richtlijnen in een gesimuleerde setting.
- Je controleert en monitort de vitale parameters van de patiënt gedurende de gehele procedure binnen de medische beeldvorming en radiotherapie in gesimuleerde situaties.
Beroepshouding
Basisprincipes van patiëntgerichte zorg
(5 studiepunten)
- Je identificeert je persoonlijke interactiestijl en analyseert de impact ervan op patiënten.
- Je past de basisprincipes van een professionele houding toe in contact met patiënten.
- Je beoordeelt je eigen gespreksvaardigheden in een simulatie door kritisch te reflecteren op je sterke en verbeterpunten.
Wetgeving en deontologie I
(5 studiepunten)
- Je herkent de juridische organisatie van onze maatschappij.
- Je herkent de basisbegrippen van de persoon en het lichaam in het recht en past deze toe in eenvoudige situaties.
- Je legt de basisprincipes uit van ethiek en deontologie en kan deze koppelen aan een eenvoudige casus.
- Je herkent en analyseert ethische principes en deontologische dilemma's uit een eenvoudige/eigen casus.
Radioprotectie
(5 studiepunten)
- Je somt de regels rond radioprotectie op.
- Je vergelijkt de relevante wettelijke voorschriften omtrent het gebruik van ioniserende straling en isotopen met de dagelijkse praktijk.
- Vanuit casussen beschrijf je de toe te passen regels rond radioprotectie binnen de verschillende vormen van stralingstoepassingen.
- Je omschrijft de werking van dosimetrie en schat correct in wanneer deze meetmethode van toepassing is.
- Vanuit casussen schat je de stralingsrisico’s voor patiënten en personeel in volgens het ALARA-principe.
- Je toont inzicht in de veiligheidsprotocollen en procedures die moeten worden gevolgd bij het werken met stralingsbronnen.
Levenslang leren
Zelfmanagement
(4 studiepunten)
- Je omschrijft de basisprincipes van een professionele houding en licht de rollen en verantwoordelijkheden toe van het multidisciplinair team binnen de context van de medische beeldvorming en radiotherapie.
- Je onderbouwt je professionele houding door je sterke en zwakke punten te benoemen, kansen en valkuilen in je functioneren te identificeren, en ontvangen feedback gericht te verwerken.
- Je illustreert het belang van levenslang leren vertrekkende vanuit de analyse van je eigen functioneren.
Onderzoeksvaardigheden
Onderzoeksvaardigheden I
(4 studiepunten)
- Je legt uit wat Evidence Based Practice (EBP) is en hoe richtlijnen voor medische beeldvorming en radiotherapie worden gemaakt. en radiotherapie.
- Je herkent een praktijkprobleem in medische beeldvorming of radiotherapie en onderneemt acties om de zorgkwaliteit te verbeteren.
- Je legt het verschil uit tussen richtlijnen, protocollen en standaarden, en geeft bij richtlijnen aan wat het verschil is tussen bewijsniveau en aanbevelingsniveau, met een voorbeeld uit de praktijk.
- Je beoordeelt de kwaliteit van een richtlijn met behulp van AGREE II.
- Je zoekt betrouwbare nationale en internationale bronnen voor richtlijnen en legt uit hoe een richtlijn kan bijdragen aan betere kwaliteit van zorg.
Technologische en vakspecifieke kennis en vaardigheden
Pathologie
(5 studiepunten)
- Je beschrijft uitgebreid de meest voorkomende pathologische afwijkingen en processen van het beenderstelsel, het spierstelsel en het cardiovasculaire stelsel.
- Je beschrijft de meest voorkomende pathologische afwijkingen en processen van het ademhalingsstelsel, het spijsverteringsstelsel en het urinaire stelsel.
- Je beschrijft beknopt de meest voorkomende pathologische afwijkingen en processen van het zenuwstelsel, het lymfestelsel, het endocriene stelsel en het voortplantingsstelsel.
- Je beschrijft de meest voorkomende pathologische afwijkingen en processen binnen de oncologie.
Vaktechnisch en veilig handelen - Medische beeldvorming
(9 studiepunten)
- Je situeert en omschrijft de werking van interventionele radiologie, mammografie, fluoroscopie en echografie.
- Je herkent structuren op de beeldvorming binnen interventionele radiologie, echografie en mammografie.
- Je observeert en assisteert bij het uitvoeren van onderzoeken binnen interventionele radiologie, echografie en mammografie.
- Je past de veiligheidsmaatregelen en aandachtspunten toe binnen interventionele radiologie, echografie en mammografie.
- Je licht toe hoe de pathologie samenhangt met de keuze van de arts voor een specifiek onderzoek.
Vaktechnisch en veilig handelen – MRI
(9 studiepunten)
- Je legt de opbouw van een MRI-scanner uit adhv de basiscomponenten en selecteert de juiste coils voor onderzoek van de hersenen, lumbale wervelzuil en knie.
- Je omschrijft beknopt signaalopwekking en beeldopbouw bij MRI.
- Je herkent de oorzaak en presentatie van de meest voorkomende artefacten op MRI-beelden.
- Onder begeleiding voer je een correcte positionering en planning uit voor standaard MRI-onderzoek van de hersenen, lumbale wervelzuil en het kniegewricht met passende coils.
- Je past de basisveiligheids- en screeningsprotocollen op de dienst MRI correct toe voor patiënten, medewerkers en materialen. Je houdt rekening met de bio-effecten tijdens het uitvoeren van een MRI-scan.
- Je identificeert de meest voorkomende pathologiën van de hersenen, lumbale wervelzuil en het kniegewricht op MRI-beelden.
Vaktechnisch en veilig handelen - Nucleaire geneeskunde in vivo
(4 studiepunten)
- Je omschrijft de werking van scintillatiecamera's en PET (Positron Emission Tomography).
- Je gebruikt de beeldverwerkingssoftware correct om nucleaire beelden te verwerken en analyseren ter ondersteuning van een accurate medische diagnose door de nuclearist.
- Je voert nucleaire onderzoeken uit met een gammacamera (SPECT/CT) en beschrijft nucleaire onderzoeken die met een PET/CT-toestel worden uitgevoerd.
- Je past stralingsbescherming en veiligheidsprotocollen toe in het hot-labo en tijdens nucleaire onderzoeken, met correcte hantering, voorbereiding en afvoer van radiofarmaca.
- Je bespreekt en identificeert specifieke pathologieën binnen nucleaire geneeskunde.
Vaktechnisch en veilig handelen – CT
(5 studiepunten)
- Je beoordeelt en motiveert of CT de correcte techniek is in functie van de medische vraagstelling.
- Je gebruikt beeldverwerkingssoftware voor het verbeteren van CT-beelden.
- Je past de instelparameters aan in functie van de patiënt en medische vraagstelling.
- Je implementeert de veiligheidsmaatregelen en aandachtspunten bij het uitvoeren van een CT-scan.
- Bij het vaststellen van acute pathologie rapporteer je direct aan de verantwoordelijke volgens de geldende procedures.
Vaktechnisch en veilig handelen – Radiotherapie
(9 studiepunten)
- Je omschrijft de opbouw van een lineaire versneller en de geintegreerde beeldvormingsmogelijkheden.
- Je begrijpt het principe van KV-MV en CBCT beeldvormingstechnieken en licht deze toe.
- Je voert de geldende veiligheidsprotocollen tijdens radiotherapie uit en kan de veelvoorkomende neveneffecten van radiotherapie verklaren.
- Je begrijpt de toepassingen van verschillende bestralingstechnieken.
- Je voert onder begeleiding positionering en immobilisatie uit bij bestralingen van de hersenen, longen en pelviene regio.
- Je interpreteert een radiotherapeutisch voorschrift en verklaart daarbij het radiotherapeutisch plan.
Verpleegtechnische handelingen
Technoloog in de zorg II
(4 studiepunten)
- Je handelt volgens de ergonomische verplaatsingstechnieken tijdens het verplaatsen, (her)positioneren of transporteren van een patiënt tijdens gesimuleerde en reële situaties en zet correct technische hulpmiddelen en beschermingsmaterialen in.
- Je past Basic Life Support BLS en Advanced Life Support (ALS) toe in kritieke situaties binnen authentieke en/of stagesetting.
- Je voert technieken m.b.t. het uitscheidingsstelsel correct en aseptisch uit op een fantoom en een patiënt en past hierbij de geldende protocollen en aseptische richtlijnen toe om patiëntveiligheid en comfort te waarborgen.
- Je neemt een elektrocardiogram (ECG) correct af volgens de geldende protocollen en richtlijnen in een gesimuleerde setting en past de basisprincipes van electrocardiologie toe.
- Je voert zelfstandig en veilig centraal invasieve handelingen uit op een fantoom en patiënt.
Beroepshouding
Patiëntgericht handelen
(3 studiepunten)
- Je past je persoonlijke interactiestijl flexibel aan en je houdt hierbij rekening met de impact van jouw gedrag op anderen.
- Je past de principes van een professionele houding toe tijdens het onderzoek of behandeling van verschillende patiëntengroepen op de diensten medische beeldvorming en radiotherapie.
- Je past correcte gesprekstechnische vaardigheden toe voor het goede verloop van het onderzoek en/of behandeling binnen de verschillende patiëntengroepen.
Wetgeving en deontologie II
(3 studiepunten)
- Je verwoordt de basisprincipes van de strafrechtelijke en burgerrechtelijke aansprakelijkheid van de gezondheidszorgbeoefenaar, met bijzondere aandacht voor de schending van het beroepsgeheim.
- Je benoemt de patiëntenrechten en past deze toe in eenvoudige casussen.
- Je beschrijft de basisinstellingen en belangrijkste actoren van de sociale zekerheid en past de basisbegrippen van de sociale zekerheid toe, in het bijzonder in de sector van de gezondheidszorg.
- Je onderzoekt hoe het beroep van technoloog medische beeldvorming zich ‘deontologisch’ en – meer algemeen – ‘ethisch verantwoordelijk’ organiseert en opstelt.
- Je evalueert vanuit een kritisch reflectieve houding ethische dilemma’s en vraagstukken; je verplaatst je in verschillende standpunten, waarden en normen en je formuleert hierbij ethisch verantwoorde en onderbouwde antwoorden.
Proces- en kwaliteitsbeheer
(3 studiepunten)
- Je documenteert, registreert en rapporteert over de uitvoering van authentieke casussen van beeldvormende onderzoeken en radiotherapeutische behandelingen.
- Je identificeert de relevante normen en regelgeving met betrekking tot medische apparatuur en fysische agentia.
- Je kent de principes van kwaliteitsborging en kwaliteitscontrole in de medische beeldvorming en radiotherapie.
- Je kent de methodologie voor het uitvoeren van periodieke en preventieve controles.
Levenslang leren
Persoonlijk Leiderschap & Samenwerking (m.i.v. RZL)
(3 studiepunten)
- Je past professionele communicatie- en samenwerkingsvaardigheden toe binnen de multidisciplinaire teams in de context van medische beeldvorming en radiotherapie.
- Je draagt bij aan de groepsdynamiek door de samenwerking en je eigen verantwoordelijkheden en competenties hierbij kritisch te evalueren.
- Je onderneemt en evalueert persoonlijke acties die bijdragen aan jouw ontwikkeling tot technoloog medische beeldvorming.
Onderzoeksvaardigheden
Onderzoeksvaardigheden II
(3 studiepunten)
- Je gebruikt basiskennis over onderzoek en statistiek om Nederlandstalige en Engelstalige wetenschappelijke artikelen te begrijpen, te beoordelen op relevantie en de resultaten uit te leggen.
- Je stelt een eenvoudige, klinisch relevante onderzoeksvraag op met behulp van de PICO- of bouwsteenmethode.
- Je legt in je eigen woorden uit welke soorten onderzoek er zijn en wat de verschillen daartussen zijn.
- Je bent kritisch en beoordeelt wetenschappelijke publicaties (ook in andere talen) op kwaliteit met de juiste hulpmiddelen en maakt een correcte bronvermelding.
- Je zoekt wetenschappelijke informatie bij een onderzoeksvraag, gebruikt daarbij verschillende nationale en internationale bronnen en laat zien hoe je hebt gezocht. Je volgt ook de nieuwste digitale ontwikkelingen in medische informatie- en communicatiesystemen.
Technologische en vakspecifieke kennis en vaardigheden
Projectwerk
(17 studiepunten)
Vakbeschrijving nog niet beschikbaar
Insteltechnieken II
(4 studiepunten)
Vakbeschrijving nog niet beschikbaar
Behandelingsprocedures II
(4 studiepunten)
Vakbeschrijving nog niet beschikbaar
Beeldvormingsprocedures II
(4 studiepunten)
Vakbeschrijving nog niet beschikbaar
Verpleegtechnische handelingen
Verpleegtechnische handelingen en technieken II
(4 studiepunten)
Vakbeschrijving nog niet beschikbaar
Beroepshouding
Beroepshouding
(10 studiepunten)
Vakbeschrijving nog niet beschikbaar
Levenslang leren
Zelfmanagement III
(7 studiepunten)
Onderzoeksvaardigheden
Onderzoeksvaardigheden III
(10 studiepunten)
Vakbeschrijving nog niet beschikbaar
Leren@stageplaats
Onderzoeksstage en verdiepingsstage
Technologische kennis en verpleegtechnische vaardigheden
- MRI-scan maken én infuus plaatsen?
- Bestralingstoestel instellen én weten hoe het menselijk lichaam in elkaar zit?
- De technologische evolutie op de voet volgen én patiënten begeleiden?
Als technoloog medische beeldvorming doe je het allemaal!
Learning-by-doing
- In ons skillslab Virtual Reality (VR), skillslab verpleegtechnische handelingen en positioneringslab met röntgensysteem krijg je alle tijd om veilig te oefenen: simulatieruimtes op de campus zijn de beste voorbereiding op je stages.
- In het 1ste jaar verken je de sector door middel van gastsprekers, organisatiebezoeken en meeloopdagen.
- Vanaf het 2de jaar ga je twee keer per semester op leerwerkstage om je kennis te verbreden.
- In het 3e jaar volg je een onderzoeksstage en een verdiepingsstage.
Wanneer heb je les?
- Je start op maandag 22 september.
- Het academiejaar is opgesplitst in 2 semesters van telkens 15 weken les, 1 week jury en 1 week feedback.
Bekijk de jaarindeling
Gevarieerde lesweken
- Je leert in de aula, in de klas, in de skillslabs VR & Verpleegkunde en (vanaf het tweede jaar) tijdens stages.
- Er is ook tijd voor zelfstudie, om theorie door te nemen in functie van praktijklessen, opdrachten te maken, leerstof te herhalen of coachingsgesprekken voor te bereiden.
Permanente evaluatie
- Tijdens de 15 lesweken krijg je de hele tijd door feedback (permanente evaluatie).
- In individuele gesprekken met je coach bespreek je welke stappen er nodig zijn om je leerdoelen te bereiken.
- Op het einde van elk semester presenteer je je inzet, groei en niveau. Per opleidingsonderdeel bepaalt de jury of je al dan niet geslaagd bent.
Voor wie?
Je profiel
-
Je houdt van nieuwe technologieën.
-
Je bent zorgzaam en voelt verantwoordelijkheid.
-
Je bent sociaal ingesteld.
Voorwaarden
- Je hebt een Vlaams diploma secundair onderwijs
- Of je hebt een ander toegelaten diploma of gelijkgesteld toelatingsbewijs én voldoet aan de taalvoorwaarde (lees meer over de toelatingsvoorwaarden)
Waar heb je les?
Je opleiding is een mix van hightech en gezondheidszorg. Daarom volg je les op campus Hoboken (Wetenschappen en Technologie) en op campus Zuid (Welzijn en Gezondheidszorg).
We kunnen rekenen op verdere samenwerking met het werkveld en onderwijspartners voor het gebruik van trainingsfaciliteiten extra muros.
Campus Hoboken
Salesianenlaan 90
2660 HOBOKEN
+32 3 613 17 00
info.wet@kdg.be
- Nieuwe labo's, creatieve werkplek met hightech materiaal (3D-printer, laser cutter ...) en autotechnologisch centrum
- Bereikbaar met het openbaar vervoer
- Veel parkeergelegenheid
- Studentenrestaurant met warme maaltijden
- Jerome en Nalu zijn de campushonden van campus Hoboken
Bekijk de leslokalen, het fablab en autotechnologisch centrum
We werken aan een groene technologiecampus
Dat houdt in:
- Een fossielvrij gebouw - 270 zonnenpanelen
- Vergroening van de omgeving
- Nieuwe open leslokalen en studieruimte
- Een ontmoetingsruimte met koffiebar én bibliotheek
- Een moderne werkruimte voor Autotechnologie en Voertuigtechnieken
- Een vernieuwd FabLab waar je kan experimenteren met de nieuwste technologieën
Vanaf 2026 gaat het nieuwe gebouw in gebruik.

Campus Zuid
- Nieuwe campus op 't Antwerpse Zuid
- Vlot bereikbaar met trein, tram, bus, fiets, step ...
- Overdekte fietsenstalling
- Gezellige koffiebar en
- Studentenrestaurant in foodmarket style
- Veel studieplekken
Na je studie
Aan het werk
-
Als technoloog medische beeldvorming vind je snel werk dankzij de bijzondere combinatie van technologische knowhow en verpleegtechnische skills.
-
In ziekenhuizen en medische centra bedien je geavanceerde apparatuur voor medische beeldvorming en radiotherapie. Je helpt artsen aan de juiste diagnose en begeleidt patiënten tijdens het onderzoek of de behandeling.
-
Of je kiest voor een hightechbedrijf waar je medische apparatuur verbetert en vernieuwt. Met de focus op onderzoek en innovatie bouw je mee aan de technologische evolutie in de gezondheidszorg.
Vrijstellingen
Heb je al een diploma hoger onderwijs op zak? Of heb je in je vorige opleiding voor bepaalde vakken al credits verdiend? Dan kom je waarschijnlijk in aanmerking voor vrijstellingen.
Check hoe je vrijstellingen aanvraagt voor deze opleiding
Deze opleiding geeft recht op Vlaams opleidingsverlof (VOV).
Volgende infodag
Schrijf je in op onze nieuwsbrief
Laat ons weten welke opleidingen jij interessant vindt, dan sturen we je de juiste informatie op. Ik kies mijn favoriete opleidingen ...
Contacteer de opleiding
Vraag het aan opleidingshoofd Fenna Dirckx via fenna.dirckx@kdg.be of +32 3 502 26 25
Inschrijven
Hoe inschrijven?
- Je hebt (of behaalt binnenkort) een diploma secundair onderwijs.
- Je houdt je identiteitskaart (en eventueel een e-ID reader) en bankkaart klaar.
- Je betaalt meteen een voorschot van 136,50 euro.
- De resterende studiekosten betaal je later via factuur.
- Gespreide betaling is mogelijk.
- Nog vragen? Contacteer de helpdesk.
Lukt het inschrijven niet zoals verwacht? Neem contact op met ons, we helpen je graag verder.
Specifieke gevallen
- Inschrijven met vrijstellingen / persoonlijk deeltraject (PDT)
- Inschrijven met een Nederlands diploma
- Inschrijven met een niet-Vlaams of niet-Nederlands diploma
- Herinschrijven (je was ooit al ingeschreven)
Start van je opleiding
- Introdagen: 9 en 10 september 2025 (niet verplicht)
- Startdag van je opleiding en start lessen: mogelijk vanaf 15 september 2025, zie bovenaan deze pagina voor concrete info van je opleiding
- Alle info over boekenverkoop, je account, intranet ... krijg je als je ingeschreven bent.
Meer info
Voor bedrijven en organisaties
Onze studenten en medewerkers zijn vaak experts in hun vakgebied. En ze delen graag hun kennis met bedrijven en organisaties.
- Een vorming op maat?
- Begeleiding bij jouw innovatief project?