Expert classes Cross Media Management

Je kiest voor 24 studiepunten (zo 'n 8 vakken) expert classes, verspreid over je hele studietraject.

Crossmedia

Bloggen en vloggen

Blogging wordt al jaren doodverklaard maar is nog steeds springlevend. Hoe pak je het aan, en hoe krijg je er succes mee. En spring je ook graag op die andere trein? Bloggen met Film en animatie? Dan leren we je dat ook. We leggen de theorie uit, geven je praktijkvoorbeelden en een opdracht waarbij we je week na  week coachen. Ook experts uit het echte leven komen hun ervaringen met je delen.

Wireframes & prototyping

Je krijgt een overzicht van de verschillende methodes en technieken om je nieuw digitaal concept initieel via wireframe uit te werken (schetsmatig/analoog, digitaal via photoshop..) en uiteindelijk ook op een aantrekkelijke en professionele manier te presenteren. Je past dit toe aan de hand van een concreet project.

International Digital Strategy project

Ambitieus, uitdagend en internationaal: dit is de ultieme test. Je neemt het in team op tegen andere landenteams. Je opdracht? Een cross mediaal content plan vorm geven op basis van de briefing van een NGO- businesspartner. Daartoe stel je met je ploeg een ontwikkelteam samen met heldere rollen en verantwoordelijkheden. En je verzorgt uiteraard ook een uitgebreide juryvoorstelling voor een docenten- , experten-en vakjury in het buitenland! Vorig jaar haalden onze KdG-studenten het van de andere teams. Slagen we er bij de volgende editie in de titel te behouden?

Innovation & Conversation lab

Wil je nu echt eens opsnuiven hoe de echte bedrijfswereld functioneert? Voeg je dan bij dit team & we leren jou de knepen van het vak kennen! Aan de hand van reëel project gaan jullie interdisciplinair samenwerken met een andere opleiding (studenten van OM samen met studenten van Autotechniek). Studenten van OM zijn het agentschap dat er voor moet zorgen om een product van de studenten van Autotechniek op de markt te brengen. Hoe? Je zal er in team voor zorgen dat de briefing zo duidelijk mogelijk is zodat iedereen weet wat hem te doen staat.  Vervolgens stellen de studenten van OM een multimedia plan op & voeren de nodige stappen uit volgens de scrum methodologie. Tevens leren de studenten van Autotechniek om via deze scrum methodolgie aan hun product te werken zodat zij jullie de nodige content kunnen aanleveren die de studenten van OM kunnen gebruiken in hun multimediaplan.

Atelier bewegend beeld

Je leert hoe je een verhaal vertelt aan de hand van bewegende beelden. Je verkent alle stadia van een videoproductie: van opname over montage tot nabewerking. Hiervoor werken met Adobe Premiere. 

Zin in het realiseren van een aftermovie, kortfilm of reportage?

Visual storytelling

Filmpjes, beelden, alles wat te maken heeft met visuele communicatie. Het mist vaak aan spankracht. Hoe komt dat? Omdat er geen echt mooi verhaal in zit.  We leren je zowel theoretisch als praktisch hoe je verhaalstructuur omzet in beelden. Je krijgt tips en tricks van professionals en we helpen je bij de realisatie van je eigen verhaal.

Digital animation

Inhoud binnenkort beschikbaar. 

Wordpress advanced

Alle facetten om je Wordpress-website professioneel te beheren en te lay-outen komen aan bod.

Events

Event Marketing

Marketing die succesvol wil zijn speelt in op een veranderende omgeving en luistert naar de wensen en noden van de klant. Hoe speel je daar als event marketeer op in? In deze module krijg je de nodige technieken en methodes aangeboden om op deze constante verandering in te spelen.

Artist method class

De leercurve van de huiskamer- en de professionele dj. Dj’s zijn alomtegenwoordig en overal te vinden. Je kan als eventmanager je huis niet verlaten of een dj stopt je wel een mixtape in je handen. Om dan te zwijgen over de honderden demo’s die de sociale media en je inbox overspoelen. Wat onderscheidt nu een echte-van een huiskamer-dj? Hoe herken je dit? En, hoe mix je eigenlijk 2 plaatsjes aan elkaar? Wat is beatmixen? Hoe werkt een mengpaneel? Welke materialen vind je in een booth? Waarom gebruikt niet elke dj hetzelfde materiaal? Waarom kan ik niet aan elke dj een verzoekplaat aanvragen? Waar komen die verschillende muziekstijlen vandaan? Wie waren hun meest toonaangevende artiesten? Wat is het verschil tussen een dj-en een liveset? Wat doet een producer? Is elke producer ook dj? In deze expertclass zoeken we een antwoord op deze vragen . Je zet je eerste stappen in de wereld van dj’s en producers.

Audio productie en montage

(Radio) spotjes, jingles, filmbedjes, een luisterspel, achtergrondmuziek, Soundscapes, wachtverzachters, begeleidende muziek voor dansoptredens…  Voor een eventmanager is audio nooit ver weg.  Professionele opnamestudio's en muziekhuisen staan altijd voor je klaar.  Maar soms is iets opnemen, knippen en plakken alles wat je nodig hebt en met een paar tools op zak kan je dit makkelijk zelf.  In deze workshop leer je hoe je audio moet opnemen en bewerken en je gaat er achteraf creatief mee aan de slag.  Je leert verschillende opname- en montagetechnieken, audio-effecten, bewerkingen ... en werkt hiernaast in groep aan een eerste eigen audio-project.

Experience marketing voor events

Een event organiseren is vandaag niet zomaar een podium vullen met zoveel mogelijk goden. De toekomst toont zich veel meer in het ontwikkelen van verbindende belevenissen waarbij er aandacht wordt besteed aan de (M)E-xperiences en de (W)E-xperiences. De docent, Peter Decuypere past de Holy Trinity Methode toe die hij in het handboek Holy Trinity Events heeft ontwikkeld. Daarbij gaat hij uit van heel herkenbare cases en dwingt hij de student om op een verrassend inspirerende manier te kijken naar events. Methodisch wordt er waarde toegevoegd die de basis zullen vormen van het marketingverhaal dat in ’t café www. moet worden verteld. Customer experience wordt customer expression, en het creëren van connectivity wordt een must. Kortom: je stapt buiten met een direct toepasbare methode, die je trouwens veel breder kan inzetten dan enkel bij de marketing van events. 

ROI voor publieksevenementen

Een publieksevenement kost een gemeente vaak handenvol geld, ook al organiseert de gemeente dit evenement niet zelf. De kosten voor het vergunnen, faciliteren of zelf organiseren van publieksevenementen worden vaak verantwoord door de vermeende maatschappelijke en economische impact die deze met zich mee zullen brengen. Maar wat brengt een publieksevenement nu op voor de gemeente? En hoe kan je dit meten? Hoe kan een evenementenorganisator aan een gemeente aantonen dat het wel degelijk de moeite loont om het evenement te vergunnen en liefst ook (financieel) te ondersteunen?

 

Tijdens deze expert class leren de onderzoekers van Karel de Grote Hogeschool je hoe je met de ontwikkelde meetinstrumenten deze impact relatief snel en eenvoudig kan berekenen, niet enkel nadat het evenement werd georganiseerd (ex post) maar ook op voorhand (ex ante). Meer nog, je zal het zelf ook doen voor een real life publieksevenement naar keuze. Hiervoor zal je samenwerken met de gemeente waarin het evenement zal georganiseerd worden. Hierdoor verwerft deze gemeente niet enkel een first mover advantage door inzichten te verwerven om haar lokaal evenementenbeleid te optimaliseren, maar ook jij als early adopter van deze uit onderzoek ontwikkelde ROI-methodologie voor publieksevenementen. 

Communicatie skills

Alternatief presenteren en visualiseren

Presenteren is iets wat je vaak moet doen, zowel tijdens je opleiding als erna. Helaas voelt niet iedereen zich hierbij even comfortabel en is niet iedereen even creatief als het er om gaat om een boeiend verhaal te brengen. In deze lessen ga je individueel op zoek naar manieren om beter, spontaner, vlotter, boeiender en vooral ook visueler te presenteren. Daarbij mag je vertrekken van bestaande presentatie of iets nieuws maken. Alles is goed, zolang het maar spetterend wordt. Aan het eind van de rit sta jij vol zelfvertrouwen voor de groep en geef je een presentatie waar iedereen geboeid naar kijkt en luistert!

Sidetracking

“To boldly go where no student has gone before…” Sidetracking zet je op een zijspoor en geen dwaalspoor. Verbreed je kennis. Dompel je onder in alles wat Engels is: taal, cultuur en gewoontes. Leer verschillende Engelse accenten. Discussieer mee over stand-up comedy, sitcoms en films. Snuif de Britse cultuur op in Antwerpen. Meet and greet native speakers. Steek de plas over en ga mee op daguitstap naar Londen. Join us!

Spaans 1 'Hola'

¡Hola! Ontdek de Spaanse taal en cultuur! Sla al snel je Spaanse slag in je communicatie met vrienden, collega’s en zakelijke partners!

Spaans 2 'Adelante'

Adelante! Zet een stap verder en treed binnen in de bruisende Spaanse bedrijfswereld! Laat je inspireren door Spaanse merken en producten en verdiep je in de rijke cultuur van de Spaanse steden.

Spaans 3 'Ruta Internacional'

Tijd om de internationale toer op te gaan! Verleg je grenzen en vind je weg in de fascinerende wereld van Zuid-Amerika. Scoor met je Spaans!

Classe d'immersion

Je pense donc je suis! Na 6 weken denk, droom en praat je in het Frans als nooit tevoren. Je stapt uit je Nederlandstalige comfort zone en creëert je Franstalige alter ego. Weg spreekangst, le nouveau guide touristique est arrivé! Inderdaad, na een grondige voorbereiding vertrek je tweemaal zuidwaarts om de stad Brussel op een originele en ludieke manier voor te stellen aan je medestudenten. Je bereidt je trip grondig voor, maakt een toffe informatiebrochure, interviewt locals en rijgt de bezienswaardigheden vlot aan elkaar als een geboren tweetalige. Tous ensemble!

Networking

Het belang van netwerken en lobbyen kan in de wereld van vandaag moeilijk overschat worden. Toch zijn beide vaak slecht gekend. In deze workshop maak je kennis met de wereld van professioneel en persoonlijk netwerken en krijg je een introductie in lobbying. Al doende doorbreken we clichés, demystifiëren we floue zones, de hype voorbij. Je treedt uit je comfortzone en kruipt in de rol van sleutelactoren in een groot lobby-rollenspel. Je wordt een echte "Netwerker 2.0" zodat je daarbuiten bij de kopgroep hoort.

Straal kracht uit

Eindelijk lukt het je om je gedachten helder op papier te krijgen. Je schrijft met aandacht voor structuur, dynamiek en kracht. De aangereikte schrijfstrategieën zorgen daarbij voor meer intensiteit. Je gaat aan de slag met authentieke schrijfopdrachten en good practices binnen de opleiding. Investeer in je professionele carrière en leer sterk schrijven!

Public debate & dialogue (Eng.)

Hou je ervan in gesprek te gaan met je vrienden over de meest diverse onderwerpen? Moet je af en toe een groep toespreken? Vertegenwoordig je soms je klas of je vrienden in een vergadering? Of heb je de ambitie om één van deze dingen (meer) te doen in de toekomst? Dan zit je goed bij dit expert vak. Je zal er de vaardigheden aanleren die jou in staat zullen stellen op een professionele en succesvolle wijze te dialogeren, te debatteren en te speechen in publiek. 

Commerciële skills

Employer marketing

Hoe kan je ervoor zorgen dat je (bedrijf) de meest aantrekkelijke werkgever wordt en je mensen super gemotiveerd zijn? Leer de knepen van het marketing vak en reclame toegepast op employer branding. Méér dan recruitment advertising en dieper dan interne communicatie. Bouw mee aan een merk waar mensen voor willen gaan!

Develop your Sales Talent

‘Waar kan ik u mee helpen?’, ‘Waarnaar bent u op zoek?’ of ‘Wat kan ik voor u doen?’…

Klinkt bekend? Het zijn dé meest gestelde openingsvragen in een verkoopgesprek. En –helaas- ook drie keer de foute manier om een succesvol gesprek te starten.

In deze expert class leer je hoe het wel moet, in B2C én B2B. Want goed begonnen, is half gewonnen. Maar er is meer: wat een klant je vertelt, is vaak enkel het topje van de ijsberg. Met de juiste technieken trek je zijn vraag open en verbreed je je saleskansen. Schrijf je in en boost je sales talent.

Klantgericht en commercieel communiceren

Heb jij ook wel eens het gevoel dat je bediend wordt door iemand die niet echt naar je luistert en niet echt in jou geïnteresseerd is? Gelukkig bestaat ook het tegenovergestelde: mensen die echte en oprechte interesse tonen en pas tevreden zijn als jij als klant dat ook bent. Hoe kan je beter communiceren? Beter verkopen? Maak jouw communicatie tot een feest voor je klant! Hoe? We zoeken het uit voor face to face en telefoongesprekken. En als het dan toch eens mis gaat, hoe ga je dan om met klachten?

De campagnemakers

Wat is het geheim van succesvolle marketingcampagnes? Verwacht je aan grondige analyses en tips van insiders. Uiteraard dagen we je uit om een campagne te ontwerpen op basis van een reële vraag. Laat je coachen bij de campagnemakers!

Develop your research skills

Inhoud binnenkort beschikbaar.

Persoonlijke ontwikkeling voor co-managers

Crealabs

Bedenk nieuwe, innovatieve ideeën voor je vakgebied.  Ervaar het verschil tussen reproductief en productief denken.  Wees bereid tot veel actie en zelfstandig werk, rustig achterover leunen is GEEN optie!

De workshops zitten tjokvol oefeningen, voorbeelden, tips en technieken waar je als proactieve Office Manager mee aan de slag kan gaan. 
Ontdek hoe creatief je (al) BENT en HOE jij creatief kan zijn (worden).

Personal Branding

Deze cursus legt het accent op intern ondernemerschap. Concreet komt dit neer op het toevoegen van proactieve waarde voor jezelf en je omgeving, het volgen van je passie, het nemen van risico's en creatief denken. Op deze wijze word je een vitaler mens en ben je in staat ondernemender te werken binnen je organisatie

Business Etiquette en protocol

Hoe belangrijk is business etiquette vandaag in de professionele wereld? Is dit voorbijgestreefd of net niet? Wat is het verschil tussen sociale etiquette en business etiquette? In hoeverre worden protocolregels nog toegepast? Hoe kan inzicht in business etiquette je een houvast en vertrouwen geven tijdens een businessintroductie, netwerkevent, receptie, zakenlunch …?
Alles start met meeting, greeting & introducing etiquette. Neem een correcte houding aan en geef een boost aan je imago als professional. Leer meer over networking etiquette, dress etiquette, host etiquette, business card etiquette en vooral, pas dit toe in talrijke cases! Tot slot, ken het belang van protocol bij formele aangelegenheden en evenementen.
‘Just doing your job in our competitive, global business environment isn’t enough. You need to stand out – in a good way!’

Great minds

Think differently! Laat je inspireren door de originele ideeën van grote denkers uit de filosofie, psychologie en sociologie. En ga er als een kritische reporter mee aan de slag. Je krijgt tips en tricks uit de praktijk om je journalistieke skills aan te scherpen.

Sustainable futures with value

Ben je geboeid door trends, de toekomst en de gemeenschappelijke uitdagingen waar we als samenleving voor staan?  

Geloof je er in dat we ‘future conscious’ een waardevolle toekomstdroom nu al vorm kunnen geven?

In het kader van deze expert class engageer je in een internationaal team met studenten uit Tilburg. Samen werk je aan een toekomstcasus die je niet los kan zien van de Great Societal Challenges.

Tijdens de coachingsmomenten in Antwerpen, Tilburg én online bedenk je toekomstscenario’s en werk je -volgens een beproefde methode van future design thinking- stappen uit om het gewenste toekomstbeeld actief vorm te geven. Je giet dit uiteraard per team in storyboards en een creatieve eindpresentatie. Onnodig om te zeggen dat je internationaal je medestudenten inspireert. Je kan bij deze straffe klus heel wat talenten inzetten: je hebt gevoel voor avontuur, bent nieuwsgierig, je wil verschil maken, geeft niet snel op en weet van een uitdaging met anderen ‘fun’ te maken. Durvers wanted!

Upgrade your mind

Inhoud binnenkort beschikbaar. 

Leadership

In deze module gaat het zowel over het projectleiderschap als over het onderhandelen. 
In projectleiderschap: hoe kan de projectmanager persoonlijk gedrag en houding verdiepen en versterken en daardoor effectiever worden in evenementen?
In onderhandelingen: onderhandelingsvaardigheid is nodig om de belangen van verschillende belanghebbenden op elkaar af te stemmen. Daarbij kunnen verschillende strategieën worden ingezet.

Organisatie & management

Digital Accounting

Helemaal mee met de boekhouding van je bedrijf? Op zoek naar betrouwbare klanten en leveranciers? Je eigen boekhouding ingeven, btw-aangiftes doen en jaarrekeningen ontcijferen: jij springt er na deze lessen vlot mee om.

Fame & fortune

Wat hebben Taylor Swift, Ben&Jerry’s, Vincent Kompany en Colruyt met elkaar gemeen? Een ijzersterke, zorgvuldig opgebouwde reputatie! In dit vak leer je alles over de bouwstenen van een goede reputatie en leer je de basisprincipes van reputatiemanagement om je persoonlijke reputatieplan op te zetten. 

Fashion Management

Wat schuilt er achter de glitter and glamour van de modesector? Je ontdekt het verschil tussen haute couture en prêt-à-porter, Dries Van Noten versus Zara. We zoomen in op fashion weeks, uitdagingen binnen deze sector en modejobs. Dit gecombineerd met gastsprekers en een bedrijfsbezoek.

Operationeel management

Hoe pak je een project of een probleem aan in een bedrijfssituatie? We gaan zelf aan de slag. Samen met medestudenten werk je een concreet project uit van A tot Z en los je een aangeboden probleem uit het bedrijfsleven op. Teamwork en creativiteit op hun best!

Organisatie management

Met voorsprong starten in je toekomstige werkomgeving mag je hier wel letterlijk nemen! Begrippen rond kwaliteitssystemen zoals ISO-normen, EFQM, Balanced scorecard kan jij kaderen. Timemanagement zal ervoor zorgen dat je stressbestendig aan de slag kan.

Bovendien zal je met de kennis die je opdoet rond organisatiestructuren snel je weg vinden in gelijk welke bedrijf.

Trend & Concept Management

Je leert hoe je een merkidentiteit bepaalt. Je ontdekt de huidige trends en zoekt hoe die jouw merk kunnen versterken. Jouw doel? Bouw een ijzersterk concept voor een event dat je merk nog krachtiger positioneert.

The world today and tomorrow

Zet je internationale bril op en bestrijd mee de kerktorenmentaliteit! Je verdiept je in de fascinerend fenomeen van de globalisering, de wereld die steeds platter wordt. Je denkt mee na over uitdagingen van de genetwerkte samenleving. En brengt alle inzichten en alle actuele topics samen in je eigen creatieve leerjournaal. Maak jij je klaar voor een internationale carrière? Of blijf je plakken onder de kertoren? Oh ja, in de les spreken we als wereldburgers Engels (maar niet op het examen hoor)

Wiskunde voor zalmers

Wil je na het behalen van je KdG diploma een master opleiding volgen in een economische richting?  Dan kan dit zeker via een schakelprogramma op de universiteit.  Wiskundig inzicht is hierbij onontbeerlijk.  Nooit fan geweest van wiskunde?  Je bent zeker niet de enige maar laat dit je vooral niet tegenhouden om je ambities waar te maken.  Tijdens deze expert class behandelen we immers op een overzichtelijke en gestructureerde wijze wiskundige begrippen en frissen we je vaardigheden op.  Deze opgedane kennis zal je ongetwijfeld van pas komen tijdens je verdere academische loopbaan! 

Marktonderzoek

Marktonderzoek gaat over mensen. Of het nu gaat om big data, of uitgepuurde interviews, het geeft je een inkijk in de hearts & minds van de mensen rond je. En hoe meer je mensen begrijpt, hoe beter je hen bereikt en bedient. Wat zijn de behoeften en verwachtingen van jouw doelgroepen? Hoe ziet hun leefwereld er uit, en welke rol kunnen wij daar in spelen als product, dienst of merk? Hoe kunnen we ze bereiken? En hoe kunnen we een duurzame band met hen opbouwen? Zijn ze ook achteraf tevreden over ons product, dienst, merk, event, of met jou als werkgever, en hebben je campagnes ook echt impact gehad…? Vragen als dit houden merken en bedrijven voortdurend bezig. En goed marktonderzoek kan hen de antwoorden geven. Marktonderzoek is dan ook formalized curiosity: een manier om je wildste en minder wilde ideeën af te toetsen, uit te diepen en concreet vorm te geven. Marktonderzoek brengt zo inzicht in je doelgroep, en structuur in je gedachten. Maar die nieuwsgierigheid is formalized, met regeltjes dus. Alle marktonderzoek is gebonden aan een aantal criteria die bepalen of de data en inzichten relevant en bruikbaar zijn. Goed onderzoek maakt je slimmer, sterker en relevanter. Slecht of fout begrepen onderzoek kan je de bal doen misslaan. In deze expert class krijg je inzicht in wat goed onderzoek is, en wat niet, en ga je zelf ook echt aan de slag.

Passion for arts, mind for management

Droom je van een zakelijke functie bij de Zomer van Antwerpen, Trix, Het Toneelhuis, het FOMU of een andere culturele organisatie? Als cultuurmanager ben je van alle markten thuis en heb je bijgevolg een héél gevarieerde functie!

De cultuursector vereist specifieke kennis en kunde: een goede cultuurmanager beschikt niet alleen over een uitgebreide kennis van bedrijfsbeleid, hij/zij heeft ook het laatste woord over de marketing en communicatie en beheert daarenboven de personeelswerking en het financiële luik van de organisatie. Al deze particuliere resultaatgebieden krijgen een geheel eigen invulling binnen de cultuursector en vereisen de nodige vaardigheden.

Conflictmanagement

Conflicten oplossen is zilver, conflicten vermijden is goud. Welkom voor een interactieve workshop waarin je de principes van conflicthantering leert toe te passen.

Diversiteitsmanagement

Omgang met diversiteit bij collega’s en klanten kan boeiend zijn, maar is daarom niet altijd evident. Inzicht krijgen in verschillen en de meerwaarde hiervan positief weten te hanteren, is zonder meer een vereiste om de samenwerking optimaal te laten verlopen. Welke competenties vereist een effectieve omgang met verschil? Het verwerven van flexibele teamwerkvaardigheden is een sleutel voor een aangename, creatieve en tegelijk productieve werkomgeving. Dit houdt onder meer in het aanscherpen van communicatiestijlen, leiderschapcapaciteiten, en een oog voor de betekenis van culturele diversiteit in de dynamiek van een groep. Je krijgt verschillende, bruikbare instrumenten aangereikt voor het managen van diversiteit, het creëren van een draagvlak en het omgaan met weerstand, racisme en vooroordelen. We werken praktijkgericht, en verwerven de nodige inzichten, vaardigheden en praktische handvaten om effectief om te gaan met diversiteit in je huidige of toekomstige werksituatie.

Werkbaar werk

Inhoud binnenkort beschikbaar. 

Ondernemen

MVO II: Sustainable entrepreneurship

Ben je geslaagd voor MVO1 (Samenleving, waarden en economie) en wil je meer weten over hoe deze wereld socialer en milieuvriendelijker maken, dan kan je je inschrijven voor MVO2. Duurzaam ondernemerschap, alternatieve geldsystemen, verantwoorde marketing, het zijn maar enkele van de actuele thema's die in deze verdiepingscursus in MVO aan bod komen. Je leert er via een levenscyclusanalyse de ecologische voetafdruk van een product verbeteren of je wordt uitgenodigd om zelf een dienst of een product voor te stellen waar onze maatschappij een stuk(je) beter van wordt.

MVO III: Bedrijfsscan

Duurzaamheidsambassadeur. Deze titel kan je behalen door met succes een MVO-scan uit te voeren tijdens je stage, op basis hiervan een verbeterproject rond duurzaamheid uit te werken voor je stageplek, en dit met succes te verdedigen voor een jury. Het is de kers op de taart van het MVO-traject (dus je moet eerst met succes MVO1 en MVO2 afronden). En je krijgt een specifiek MVO-certificaat mede ondertekend door UNIZO en ETION! Niet aarzelen, doen!

Ondernemen

Je vindt startups wel knap. Ondernemen ligt je wel. Misschien heb je zelf al een idee. Of ben je juist nog op zoek naar dat gat in de markt waarmee jij straks geld zou kunnen verdienen?

In dit vak vertrekken we letterlijk van ‘geen idee’ en werken we naar een uitgewerkt business concept. Stap voor stap reiken we je de bouwstenen aan die je in staat stellen om je idee te vinden, een eerste ruw concept uit te werken en het kritisch te evalueren. Tenslotte leer je ook je idee te verkopen. Zo ben je helemaal klaar om de nodige betrokkenen te overtuigen. 

We kijken meer in detail naar onder andere de financiën en samen met een aantal externe experts proberen we al je vragen te beantwoorden en stomen we je verder klaar voor een mogelijke echte start. Benieuwd wie of wat jou nu nog kan tegenhouden …!

Human Resources

Human Resources

In dit vak leer je wat het belang is van het Human Resources beleid in een organisatie. We nemen  je mee doorheen de hele HRM-cyclus, te starten bij het ontstaan van een vacature naar het proces van rekrutering en selectie. Bij deze topic gaan we ook concreet kijken, hoe jij je het best profileert op de arbeidsmarkt. (rekrutering, selectie).

Hoe loopt het daarna? Hoe houden we medewerkers gemotiveerd tijdens hun loopbaan? Hoe zorgen we voor een evenwicht tussen de belangen van de medewerkers en de belangen van de organisatie? (performance management, talentmanagement, competentiemanagement ...).

We bekijken hoe organisaties hun loonbeleid voeren en concreet kijken wij naar wat jij mag verwachten als loon wanneer je de arbeidsmarkt betreedt. We lichten ook toe dat beloning veel meer is dan loon alleen. 

Discover your colors

Maak kennis met een inspirerend instrument voor persoonlijke ontwikkeling dat in eerste instantie toelaat om jezelf beter te leren kennen en vervolgens ook de interpersoonlijke of teamrelaties te verbeteren.

Eenvoudig, makkelijk te onthouden kleurensysteem

Positief, ondersteunend taalgebruik bevordert het gevoel van ‘ik ben oké, jij bent oké’

Helpt mensen om inzicht te krijgen in hun (werk)stijl en in de invloed hiervan op anderen

Stelt mensen in staat om hun interpersoonlijke vaardigheden (verder) te ontwikkelen, met betere teamprestaties en een positievere en productievere werkomgeving als gevolg.

Online recruitment

Wat zijn jouw favoriete online netwerken voor recruitment? Met uw recruitmentsite als uitvalsbasis bepaalt u hoe u zich wilt profileren, welke recruitmentdoelen u wilt behalen via welke online kanalen en wat u wilt investeren in tijd en geld. Daarnaast is uw online recruitment website de belangrijkste pijler voor de vindbaarheid de organisatie en vacatures. Verder kunnen vrijwel alle social media naadloos geïntegreerd worden in uw website.

Bedrijfspsychologie

Wie ben je, wat kan je en vooral wat denk je dat je doet? We ontdekken samen de psychologie achter de feiten. Is solliciteren objectief? Kan ik samenwerken met iedereen? Wat motiveert de werkende mens? In 12 lessen leren we alles rond gedrag in organisaties en bedrijven. Telkens vervul je opdrachten samen en individueel om je inzicht op de werkvloer te verruimen. Verbaas je..!

Talent acquisition

De wereld van arbeid en organisatie is dynamischer geworden. Wat zijn de fundamenten van HR? Wat zijn de actuele innovaties en ontwikkelingen? Hier leer je plannen, stromen en matchen van personeel. Hoe kan je mensen zover krijgen dat ze doen wat gedaan moet worden, en dit liefst met passie en plezier? Ook het ontwikkelen van medewerkers staat centraal. Ontwikkeling is onontbeerlijk om te kunnen innoveren.

Summer school

Summer school

Volg je in de zomer een cursus of inleefreis dan kan je dit achteraf laten goedkeuren door het opleidinghoofd als expert class. 

Summer school Talent Management (Ljubljana)

In order to be successful organizations cannot do without attracting, developing and directing talent. Managing human capital has become even more crucial in today’s VUCA world. Disruption affects the way we do business and challenges traditional views on people processes. In a “What keeps CEOs awake” perspective, talent management is never out of sight. However, how to distinguish between myths and a fact-based approach when dealing with talent management? In this course we look at talent management from a strategic, transactional as well as evidence-based perspective.

(http://www.ef.uni-lj.si/media/document_files/summer_school_courses/Talen...)

CTE: Creativity, technology and entrepreneurship (CLIL)

Trendwatching

Skinny jeans or low-cut trousers, local produce or eco-friendly Brazilian coffee, grunge or folk music? Which trends will be popular next year? Why do we choose one trend over another? Who decides what we like? Over the past decades, trend forecasting has become an increasingly important creative industry, reflecting on the most prevalent cultural moods of the present and predicting the sensitivities of the future.

Media Production: web

This workshop provides a full introduction of programming fundamentals using JavaScript to create rich web applications. Building on the foundations you learn, students take a hands-on approach in showing JavaScript's relationship to HTML and CSS to create professional, relevant applications. The primary emphasis of this workshop is on the JavaScript programming language, with secondary emphasis on HTML and CSS.