Micro-credential
Je merk eruit laten springen? En tegelijk productiever werken? In deze micro-credential leer je hoe je Creative Cloud inzet als toolkit voor moderne marketing.
- Verschillende thema’s komen aan bod zoals:
- Efficiënt werken met Photoshop, Illustrator en InDesign: hoe creëer je professionele visuals en publicaties?
- Video en animatie maken met Adobe Express en Premiere Rush: hoe produceer je eenvoudige, maar impactvolle video’s en animaties?
- AI gebruiken binnen Adobe tools: hoe zet je Firefly en andere AI functies in voor beeld- en contentcreatie?
- Brand consistency en contentplanning via Adobe tools: hoe werk je efficiënt via Adobe Libraries en templates?
- Creatieve processen stroomlijnen binnen een marketingteam: hoe gebruik je Adobe platformen om samenwerkingen en workflows te verbeteren?
- Minder slides, meer praktijk.
- Je ontwikkelt en presenteert een creatieve campagne waarin je Adobe tools en technieken combineert.
- Volledig online, zodat je kan leren waar en wanneer het je uitkomt.
- Flexibel te combineren met je werk, gezin of andere verplichtingen.
- Je hebt geen bachelor- of masterdiploma nodig om in te schrijven: iedereen kan deelnemen.
Al gekozen?
Nog vragen?
- Volg een online infosessie
- Contacteer Gijs Wyffels of Clo Willaerts via digitalbusiness@kdg.be
Hoe ziet je opleiding eruit?
Een micro-credential is een afgebakend en samenhangend geheel van leerstof.
- Deze micro-credential duurt 6 weken.
- Flipped classroom: je leert de theorie zelfstandig, we oefenen samen de praktijk.
- In het Teams-kanaal vind je lesmateriaal, waaronder leeslijsten, definities, handleidingen en best practices.
- Tijdens de interactieve live sessies via Teams zetten we in op wat echt telt: oefenen, vragen stellen en ervaringen uitwisselen.
- Reken per week op 2 uur online contactmomenten. De sessies worden ook opgenomen.
- Elke module rond je af met een opdracht. Je krijgt persoonlijke feedback van je docent(en).
Je toolbox verder uitbreiden? Combineer deze opleiding met één of meer andere micro-credentials over digitale tools.
Programma
Je hebt telkens les op woensdag tussen 19 u. en 21 u.
- 5 november 2025 - Introductie en strategie: Adobe in de marketingmix
- Je krijgt inzicht in het aanbod van Creative Cloud voor marketeers.
- Je gaat aan de slag met een eigen project.
- 12 november 2025 - Photoshop, Illustrator en InDesign: de essentials
- Je leert sneller en slimmer visuals en publicaties maken, inclusief templates en brand kits.
- 19 november 2025 - Video en animatie met Express en Premiere Rush
- Je leert hoe je in een aantal stappen sterke marketingvideo's en social content maakt.
- 26 november 2025 - AI en creativiteit: werken met Adobe Firefly
- Je leert hoe je AI inzet voor beeldgeneratie, tekst-naar-afbeelding en optimalisatie.
- 3 december 2025 - Workflow en samenwerking in Adobe
- Je leert efficiënt werken met Adobe Libraries, gedeelde templates en samenwerkingsfuncties.
- 10 december 2025 - Showcase en feedback
- Je presenteert een creatieve marketingcampagne waarin je het gebruik van verschillende Adobe tools integreert.
- Je krijgt feedback en advies over next steps.
Voor wie?
Voor deze micro-credential zijn er geen specifieke toelatingsvoorwaarden. Je hebt geen bachelor- of masterdiploma nodig om in te schrijven.
Praktische informatie
Wanneer heb je les?
- De sessies vinden plaats op woensdagavond, van 19 u. tot 21 u.
- De opleiding is volledig online via Teams, zodat je kan leren waar en wanneer het je uitkomt.
Kostprijs
- 595 euro (btw niet van toepassing)
Steunmaatregelen vanuit de Vlaamse Overheid
Deze opleiding komt in aanmerking voor:
Na je studie
Na het afronden van deze micro-credential heb je alles in de vingers om de mogelijkheden van Creative Cloud optimaal te benutten.
Met je nieuwe expertise kan je:
- Beeld, video en animatie snel en slim creëren.
- AI tools inzetten binnen Adobe.
- Processen efficiënter maken.
Honger naar meer?
Breid je studietraject uit met extra micro-credentials over digitale tools. Sluiten perfect aan bij Groei met Google:
- Groei met Google: van YouTube tot Analytics voor slimme marketing (start september 2025)
- Meer klanten via Meta: Instagram, WhatsApp en slimme advertenties (start september 2025)
- Slimmer werken met Microsoft: marketing, communicatie en Copilot (start november 2025)
Op ben je op zoek naar het volledige plaatje? Dan is het postgraduaat Digital Business en Online Marketing iets voor jou. Die opleiding van een semester focust op een brede basis.
Meer weten?
Neem deel aan een infosessie
- Stel je vragen aan docenten en ontdek hoe het is om te studeren aan KdG
Volgende infosessie
- Google & Meta: woensdag 10 september 2025 om 19 u.
- Microsoft & Adobe: woensdag 29 oktober 2025 om 19 u.
De opleiding gaat door als er voldoende inschrijvingen zijn.
Inschrijven
STAP 1: start je inschrijving
- Duurt maar 1 minuutje en is nog volledig vrijblijvend.
- Je ontvangt eind juni 2025 een uitnodiging om je inschrijving af te ronden.
Ja, ik start mijn inschrijving voor 2025-2026
STAP 2: rond je inschrijving af
Eind juni 2025 sturen we je een mail met de uitnodiging om je inschrijving af te ronden, online of op de campus:
- Als je je online inschrijft, betaal je meteen een voorschot. De resterende studiekosten betaal je later via factuur.
- Bij inschrijving op de campus betaal je meteen alle studiekosten, of je kiest voor gespreide betaling.
STAP 3: start met je opleiding
- Je krijgt alle praktische info als je ingeschreven bent.
Open aanbod KdG Academy
Een postgraduaat? Verkorte bachelor? Of studiedag? Vind de opleiding die bij je past.
Opleidingen op maat
Liever een opleiding afgestemd op de noden van je bedrijf of organisatie?
Contacteer Nina Peeters via nina.peeters@kdg.be of +32 3 613 10 93.