Navorming Lager onderwijs
Een blik op projectmatig onderzoekend, probleemoplossend en creatief denken
- Verwonder jij jezelf nog? Wat vraag jij jezelf wel eens af?
- Welke ontdekkingsreis ging je onlangs nog aan?
- Wat wilde jij écht weten? Waar ben jij nieuwsgierig naar?
STEMt de gedachte aan onderzoekend en ontwerpend leren jou niet meteen vrolijk? Sla je lichtjes in paniek wanneer je de vertrouwde handleiding of methode moet loslaten? Weet je niet van welk hout projectmatige pijlen gemaakt worden? Dan is deze training vast iets voor jou. Tijdens deze vorming ervaar je opnieuw wat het betekent om verwonderd te zijn en hoe je vanuit die verwondering kan ‘leren’. Verwondering is immers de drijvende kracht achter Onderzoekend en Ontwerpend leren, de basis om projectmatig aan de slag te gaan met STEM. Goed nieuws: je dient geen dure methode aan te kopen. De vragen die je leerlingen spontaan weten te stellen zijn meer dan voldoende.
In deze training bieden we jou een kader om PROjectmatig, werkelijkheidsnabij en doelgericht met Onderzoekend en Ontwerpend leren aan de slag te gaan. Tijdens de startsessie schetsen we het theoretisch kader aan de hand van good practices. Daarna ga je samen met je leerlingen actief aan de slag . In de ‘stoefsessie’ daarna is er ruimte voor intervisie, delen we ervaringen en voorzien we jou van feedback.
Meer info en inschrijven:
- Vragen over de inhoud: jo.vandeweghe@kdg.be
- Praktische vragen: birgit.vanaken@kdg.be
Praktisch
- Voor wie: Leerkrachten Lager onderwijs
- Wanneer: Aanbod op maat van school of scholengemeenschap
- Tijdsduur: 3 u.
- Groepsgrootte: maximaal 25 deelnemers