Spelbegeleiding in de hoeken

Navorming onderwijs op maat

  • Maken we voldoende tijd om mee te spelen in de hoeken?
  • Hoe doelgericht spelen kleuters in een hoek?
  • Hebben ze spelideeën en is er spelevolutie merkbaar?

Leerkrachten ervaren dat ze weinig ruimte hebben om gericht te observeren. Nochtans vertoeven kleuters het meest van de tijd in de hoeken en verwachten we dat de betrokkenheid en het leerrendement hoog is.

In deze bijscholing staan we stil hoe je meer tijd kan spenderen aan het begeleiden van vrij spel. Aan de hand van concrete praktijkverhalen en beeldmateriaal kijken we naar kleuters, achterhalen we de interesses en worden er handvaten aangereikt hoe je de spelkwaliteit, de betrokkenheid  en het leerrendement kan verhogen. Doelgerichte tussenkomsten maken hier het verschil!

Praktisch

  • Voor wie: Leerkrachten kleuteronderwijs
  • Wanneer: Aanbod op maat van school of scholengemeenschap
  • Hoe lang: 3 u.
  • Aantal deelnemers: Max. 25

Contact en inschrijven