Navorming op 8 mei 2023
Tijdens deze opleiding leer je waarom het belangrijk is om voorbij het gedrag van het kind te kijken. Hoe je woorden kan geven aan emoties en waarom dit zo waardevol is. Hoe je kan verbinden met kinderen, maar ook hoe je grenzen kan stellen. Maar vooral: hoe je zelf rustig kan blijven en waarom dit vaak een uitdaging is.
Meer info?
- Inhoudelijke vragen: sven.desmet@kdg.be
- Praktische vragen: melissa.smiedts@kdg.be
Programma
- 13.15 u.: verwelkoming
- 13.20 u.: deel 1: stappenplan emotie-coaching
- 14.45 u.: pauze
- 15.00 u.: deel 2: jij als emotiecoach
- 16.25 u.: slotbeschouwing
- 16.30 u.: einde voorzien
Voor wie
Alle verpleegkundigen die in het werkveld in aanraking komen met kinderen.
Meer specifiek: in sectoren waar kinderen een lange periode verblijven (= leefgroepwerking chronische zorg, kinder- en jeugdpsychiatrie)
Maar iedereen met interesse voor het topic mag deelnemen.
Leerdoelen
- Waarom het belangrijk is om voorbij het gedrag van het kind te kijken.
- Een concreet stappenplan om met de gevoelens van het kind om te gaan.
- Hoe je kan verbinden en grenzen kan stellen.
- Hoe je een kind kan helpen bij het oplossen van problemen.
- Hoe je zelf rustig kan blijven en waarom dit zo moeilijk is.
- Hoe je lastig gedrag, zoveel mogelijk, kan voorkomen.
CanMeds
- Verantwoordelijke voor het zorgproces
- Communicator
- Samenwerker
- Professioneel ontwikkelaar
- Gezondheidsbevorderaar
Docent
Elke De Strooper is docent binnen de leerlijn “zorg op maat: moeder & kind – pediatrie” van de bachelor opleiding verpleegkunde aan KdG. Ze heeft werkervaring als pediatrisch verpleegkundige op een acute pediatrie afdeling.
Annemie Somers is docent binnen de leerlijn “zorg op maat: moeder & kind – pediatrie” van de bachelor opleiding verpleegkunde aan KdG. Ze heeft werkervaring als pediatrisch verpleegkundige op NICU en in kinder- en jeugdpsychiatrie.
Praktisch
- Wanneer
Op maandag 8 mei 2023, van 13u tot 16u30.
- Waar
Campus Zuid, Brusselstraat 45, 2018 Antwerpen - Prijs
110 euro per persoon, incl. catering en digitale syllabus.