De Karel de Grote Hogeschool (KdG) schrapt de grootkeuken voor studenten en kiest resoluut de kaart van FLOSS ofte Fresh (dagvers), Local (lokale ondernemers), Organic (bio, minder vlees, duurzame productie), Seasonal (seizoensproducten die je op natuurlijke wijze kan bewaren) en Sustainable (duurzaam want slim in energieverbruik, transport, verpakking ...).
"Volgend academiejaar verhuist een groot deel van KdG naar de nieuwe campus Zuid. Een unieke kans om alle registers open te trekken, ook die van de studentencatering. Studenten en medewerkers tekenden samen het concept van een food market uit: een koffiebar en vier food corners in pop-upstijl met in elke hoek een andere uitbater, een eigen identiteit. Eén vaste ondernemer per jaar en drie wisselende (4 x per jaar). Dat betekent een divers aanbod voor onze KdG-foodies, én een ondernemingskans voor tal van horeca-uitbaters met een hart voor weet-wat-je-eet", vertelt Mathijs Houben, beleidsmedewerker Catering bij KdG Stuvo (dienst Studentenvoorzieningen).
KdG-campus Zuid proeft in september 2016 als eerste van het creatieve foodconcept. Andere KdG-campussen volgen in een latere fase.