KdG wint brons op Transform Media Award

De merkidentiteit van KdG won brons op de prijsuitreiking van de Europese Transform Media Awards in de categorie ‘Beste visuele identiteit in de onderwijssector’. Strategisch ontwerpbureau Branding Today gaf samen met KdG de nieuwe huisstijl vorm.
 
Transform Magazine is een internationaal magazine over merkontwikkeling. Elk jaar beloont het magazine de meest innovatieve, creatieve en succesvolle brandingprocessen wereldwijd. Online biedt het prestigieuze magazine een platform waarop enkel de beste cases gepubliceerd worden.
 
“Na 20 jaar was KdG de oude huisstijl – een limoengroen kruis, met witte letters in een blauw vierkant – ontgroeid”, duidt Veerle Bogaert, directeur communicatie & HR. “Samen met de bouw van onze nieuwe campus Zuid was het tijd voor een nieuwe look & feel: zwart-wit, met hier en daar een kleuraccent én een eigen typografie. De nieuwe huisstijl is een toolbox die zowel tijdloze en efficiënte no-nonsense communicatie als experiment met vorm en taal mogelijk maakt.” Tom Andries, creatief partner van Today vult aan: "De typografie is speels, bijna onaf zelfs, en drukt KdG's openheid en zin voor experiment uit. De huisstijl nodigt je uit om onophoudelijk nieuwe vormen te blijven creëren." 
 
Transform Magazine ontving dit jaar een recordaantal inzendingen. “35% meer dan vorig jaar”, aldus het magazine. “En de kwaliteit ervan steeg evenredig. De nieuwe merken beoordelen was dus extreem moeilijk dit jaar.”  Uiteindelijk waren het de durf en originaliteit van de KdG-huisstijl die de doorslag gaven. De prijsuitreiking vond net voor Pasen plaats in Londen.