Nieuwe huisstijl voor KdG, oude huisstijl gerecycleerd

KdG lanceert vandaag haar nieuwe huisstijl. Na 20 jaar is de hogeschool haar oude huisstijl (een limoengroen kruis, met witte letters in een blauw vierkant) ontgroeid. “Samen met de bouw van onze nieuwe campus Zuid meet KdG zich nu ook een nieuwe look & feel aan”, vertelt Annemie Marien, diensthoofd communicatie.

Remote video URL

Nieuwe merkidentiteit

KdG ging met strategisch ontwerpbureau Branding Today in zee om haar nieuwe merkidentiteit vorm te geven: “Zwart-wit, met hier en daar een kleuraccent en ... een eigen typografie: er bestaat dus nu een lettertype 'KdG'”, onthult het communicatiehoofd. "Onze huisstijl is overigens meer dan een letter en een logo. Het is een toolbox die zowel tijdloze en efficiënte no-nonsense communicatie als experiment met vorm en taal mogelijk maakt.”

Oud drukwerk gerecycleerd

Tille Lingier en Linde Luyten, twee oud-studenten Sint Lucas Antwerpen (kunstendepartement van KdG), recycleerden via hun bedrijfje RE-DO drukwerk in de oude huisstijl tot notitieboekjes. "Het is heel fijn om nieuw leven te geven aan de voormalige huisstijl van onze hogeschool", getuigt het duo. Op een wikkeltje errond staat te lezen: ‘Ons verhaal gaat verder’. “Dit eco-designproject illustreert mooi onze visie: KdG tekent voor ambitie én engagement”, licht Marien toe.  

Stap voor stap

KdG implementeert haar nieuwe huisstijl geleidelijk aan: “Vanaf 1 januari 2016 wordt al het materiaal voor de studiekiezers in de nieuwe huisstijl vormgegeven. De overige communicatie – van cursus tot gevelbelettering – passen we stap voor stap aan. Zo blijft het voor allemaal haalbaar en betaalbaar”, aldus het diensthoofd. Het KdG-groen zal dus nog niet meteen uit het Antwerpse straatbeeld verdwijnen.