Rotatieve kleppen voor een ééncylinder crossmotor

Met een nieuwe motor, één zonder nokkenas, kan een crossmotor meer energie winnen en hogere toerentallen halen.

Disciplines

Auto-mototechnologie

Doel

  • Energiewinst op de aandrijving door weglaten nokkenas.
  • Meer vermogen door behalen van hogere toerentallen. 

Concept

Design en volledige ontwikkeling van rotatieve kleppen voor een ééncylinder crossmotor.

Tools

Twee horizontaal geplaatste rollen in plaats van 4 kleppen met nadruk op afdichting en koeling

 

Contact

MDO@kdg.be 

03/613.13.84

  • Duur onderzoek: 3 juni 2007 - 31 december 2006
  • Projectpartners: RE-Invest Suisse, Marc Van Driessche, Herman Verboven, Ronald Knaeps, Hans Ruysschaert

  • KdG-medewerkers: Mark Pecqueur, Kris Martens

Meer weten of samenwerken?

Je kan bij ons onderzoekscentrum Duurzame Industrie onder meer terecht voor:

  • Het vergroenen van chemische processen en hergebruiken van afvalstromen.
  • In-house ontwikkelde AI-gebaseerde tools om processen en producten te optimaliseren.
  • Het ontwikkelen van alternatieve aandrijfsystemen, brandstofsystemen voor alternatieve brandstoffen en emissiemetingen op verbrandingsmotoren.
  • Analyses van voertuigdata door simulaties en reverse engineering op CAN-bussystemen.

Contacteer ons vrijblijvend