Met een nieuwe motor, één zonder nokkenas, kan een crossmotor meer energie winnen en hogere toerentallen halen.
Disciplines
Auto-mototechnologie
Doel
- Energiewinst op de aandrijving door weglaten nokkenas.
- Meer vermogen door behalen van hogere toerentallen.
Concept
Design en volledige ontwikkeling van rotatieve kleppen voor een ééncylinder crossmotor.
Tools
Twee horizontaal geplaatste rollen in plaats van 4 kleppen met nadruk op afdichting en koeling
Contact
03/613.13.84
- Duur onderzoek: 3 juni 2007 - 31 december 2006
-
Projectpartners: RE-Invest Suisse, Marc Van Driessche, Herman Verboven, Ronald Knaeps, Hans Ruysschaert
-
KdG-medewerkers: Mark Pecqueur, Kris Martens
Meer weten of samenwerken?
Je kan bij ons onderzoekscentrum Duurzame Industrie onder meer terecht voor:
- Het vergroenen van chemische processen en hergebruiken van afvalstromen.
- In-house ontwikkelde AI-gebaseerde tools om processen en producten te optimaliseren.
- Het ontwikkelen van alternatieve aandrijfsystemen, brandstofsystemen voor alternatieve brandstoffen en emissiemetingen op verbrandingsmotoren.
- Analyses van voertuigdata door simulaties en reverse engineering op CAN-bussystemen.
Contacteer ons vrijblijvend
- Bel +32 3 502 22 16
- E-mail jeroen.geuens@kdg.be