Studenten helpen Artsen Zonder Grenzen met socialemedia-strategie

Op vraag van de Karel de Grote Hogeschool (KdG) daagde Artsen Zonder Grenzen 5 studententeams uit Frankrijk, Finland, Nederland en België uit om mee te werken aan hun socialemedia-strategie. KdG organiseert voor studenten Cross Media Management en Event- en Projectmanagement al enkele jaren deze internationale competitie ten voordele van verschillende ngo’s. Dit jaar was Artsen Zonder Grenzen (AZG) aan de beurt.

Vrijdag 31 maart stellen de studenten hun innovatieve ideeën voor. De opdracht hoort bij hun eindwerk ‘International Digital Strategy’. De jury duidt vrijdag de winnaar aan met de beste strategie voor AZG’s probleemstelling.

Thibault Dujardin van AZG België: “We zijn heel benieuwd naar deze projecten. Het is verfrissend om met jongeren samen te werken. Zij hebben andere digitale gewoontes en dat leidt tot andere digitale ideeën, wat heel interessant kan zijn. Tegelijk hopen we dat zij iets hebben opgestoken over de uitdagingen en de beperkingen waarmee een organisatie als de onze te maken krijgt.”

De studenten Cross Media Management en Event- en Projectmanagement zoeken samen met studenten van de Franse Université Grenoble Alpes, de universiteit van Windesheim in Nederland en de universiteit van Haagia Helia in Finland de juiste communicatiekanalen om het publiek op een effectieve manier te bereiken en te motiveren tot actie.

“Dit project is een uitgelezen kans om al onze opgedane kennis daadwerkelijk toe te passen”, vertelt Rúna Van Beeck, captain van het Belgische team. “Ik ben ook enorm benieuwd naar de input en de nieuwe inzichten van de internationale teams.”

“Het vak van waaruit we deze competitie organiseren, is een echt leerlab waarin we mikken op ‘High impact learning’,” vertelt Gaëlle Buysschaert, docente in de opleiding. “We zetten de studenten ertoe aan om samen het beste van zichzelf te geven. Ze bestuderen de sociale media van Artsen Zonder Grenzen, gaan op zoek naar verhalen om online te delen en formuleren een innovatieve crossmedia-strategie met content-plan.”

Vrijdag 30 maart om 10 u. bij Artsen Zonder Grenzen (Gewijde-Boomstraat 46, 1050 Brussel) stelt elk land haar crossmedia-strategie voor aan een beroeps-, academische en vakjury. Het winnend team wordt aansluitend bekendgemaakt.

#XMMINT

https://www.facebook.com/TeamBelgium2018/

volg ook de SoMe van Kdg, de studenten die een Take Over doen!

 

Vertel het verder
Dit bericht werd gepubliceerd op 30 maart 2018.