Winkels en horecazaken krijgen gratis marketingonderzoek en advies

Horeca- en retailzaken kunnen voortaan een beroep doen op het KdG Marketingkompas LED: een laagdrempelig expertisecentrum van de Karel de Grote Hogeschool (KdG). 

“Winkels en horecazaken kunnen hun marketingvragen rechtstreeks en kosteloos aan ons centrum stellen”, vertelt Hermine Verschueren, opleidingsmedewerker marketing aan KdG en trekker van dit LED. “Via laagdrempelige dienstverlening stellen hogescholen gratis hun expertise en praktische kennis ter beschikking. Ondernemers die hun klantenbestand willen uitbreiden, promo willen voeren of bv. willen weten of hun klanten tevreden zijn, kunnen allemaal rekenen op ons Marketingkompas LED.”

Aan de hand van een marketing-scan geven de KdG-experten 2 uur gratis eerstelijnsadvies op maat. Zo krijgt de klant inzicht in de sterke en minder sterke punten van de zaak op het vlak van inrichting, prijszetting, marketing en communicatie. “Op basis daarvan formuleren we een advies om de pijnpunten aan te pakken en de sterke punten in de verf te zetten”, duidt Verschueren.