Digital Business

Postgraduaat

  • Een hands-on-opleiding van digitale strategie tot een uitvoerbare business-case
  • 12 lesdagen, boordevol inspiratie en praktijkvoorbeelden
  • 5200 euro (volledig traject) of 600 euro (per dag), btw is niet van toepassing
  • Erkend bij KMO-portefeuille
  • Georganiseerd door Antwerp Management School én Karel de Grote Hogeschool
  • Getuigschrift postgraduaat Digital Business - 20 studiepunten
  • Meer dan 10 docent-experten die je de knepen van het vak leren
  • Je gaat door waar andere opleidingen in  Growth Marketing vaak ophouden: we dompelen je helemaal onder in de praktijk

Waarom?

Dit postgraduaat geeft je grip op online-business en ‘digital transformation’, alom tegenwoordig en in snelle evolutie.
Je tekent voor het neusje van de zalm: masterclasses door topexperts enerzijds, een praktijkopdracht die je meteen in je job kan toepassen anderzijds. Zo maken wij het verschil en heb jij geen externe consultant meer nodig.

  • Je volgt één of meerdere masterclasses. 
  • In elke masterclass ga je zelf aan de slag. Geen teen in het water, wel een sprong in het diepe.
  • Volg je het volledige postgraduaat, dan kom je met een concrete case binnen en stap je als Growth Marketeer buiten, met een aanpak op maat onder de arm: je weet hoe je je bedrijf digitaal gaat veranderen.

Praktijkgericht, met een tastbaar resultaat!

Why Digital Business? | KdG Hogeschool

Gerrie Smits, docent in het postgraduaat Digital Business 

Why Digital Business? | KdG Hogeschool

Clo Willaerts, digital marketing-specialiste, blogster en docente in het Postgraduaat Digital Business

Why Digital Business? | KdG Hogeschool

Yannick Khayati, CEO van de allereerste Belgische Growth Hacking agency en marketing consultant

Top Content door Top Experts

  • Yves Ferket: The Analytics Guy, verschillende projecten bij Humix
  • Stefan Jenart: Digital strateeg, Wijs
  • Johan Vandecasteele: Owner LeadStreet
  • ...

Voor wie?

Met dit postgraduaat mikken we op 3 doelgroepen:

  • Je bent al een professionele (digital) marketeer en je bent op zoek om jouw rugzak aan te vullen met de laatste nieuwe zaken die jou tot op het niveau van een echte Growth Marketeer kunnen brengen. Je focus ligt op een kwalitatief online-marketingplan met de gepaste KPI's & een significante groei in jouw doelstellingen. Samen met je team en/of externe partners wil je vooruit: denken, plannen, doen.
  • Je werkt al een tijdje als manager en wil je online kennis bijschaven. Je zoekt antwoorden op vragen over digitale marketing, online strategieën, content marketing, marketing automation, e-mail, sociale media … Je focus ligt op een digitaal transformatieplan.  Je wil weten hoe je best alle data capteert om deze in een scorecard te capteren zodat je een perfect dashboard kan creëren die jouw evolutie zichtbaar zal maken;
  • Je bent laatstejaarsstudent/ jonge professional in het domein van (online) marketing of runt een  start-up. Je wil je kennis en vooral je praktijkervaring verstevigen: een business case uitwerken, via je digitale aanpak je bedrijf naar een hoog niveau tillen en topservice leveren aan je klant, met genoeg bagage het professionele leven induiken …

Bovenal ben je gefascineerd door de mogelijkheden van growth marketing en streef je ernaar met jouw aanpak het verschil te maken voor je bedrijf én je klant.
Na het programma Digital Business weet je perfect jouw communicatie, marketing, data & techniek op elkaar af te stemmen om de nodige groei in jouw organisatie te verwezenlijken.

Why Digital Business? Eric Peeters (Saleswise)

Eric Peeters (Saleswise)

Why Digital Business? Geert Delanghe (Volta)

Geert Delanghe (Volta)

Why Digital Business? Rachel Ho (The Kube)

Rachel Ho (The Kube)

Why Digital Business? Lars Van Rode (Freelance)

Lars Van Rode (freelance)

Why Digital Business? Jelle Jacobs (Hoplr)

Jelle Jacobs (Hoplr)

Why Consumer Centricity? | KdG Hogeschool

Why consumer centricity?

Hoe focus je een digital business plan?

Hoe focus je een digitaal plan?

How to Growth Hack | KdG Hogeschool

How to growth hack?

Wat?

Deze opleiding leert je de juiste vragen stellen én laat experts met jou meedenken om de juiste antwoorden te vinden.

Een greep uit het aanbod:

  • Welke impact heeft de digitale transformatie op zakendoen en op de achterliggende bedrijfsprocessen?
  • Wat betekent 'de klant centraal stellen' écht voor je organisatie?
  • Hoe koppel je een bedrijfsstrategie aan je marketingstrategie en welke rol speelt 'digital' hierin?
  • Wat is growth marketing en welke tools kunnen je helpen om je startup snel te doen groeien?
  • Hoe kan je eigen kanalen, sociale media of zelfs influencers inzetten om je content te distribueren?
  • Wat is experience marketing en hoe kan je evenementen inzetten om je klanten om te vormen tot merkambassadeurs?
  • Wat kan je zelf doen om je website te optimaliseren voor zoekmachines?

Bekijk het volledige programma

Wanneer? 

Je business case

  • Mist de digitale strategie van jouw bedrijf richting?
  • Bereik je niet de vooropgestelde resultaten?
  • Kijk je uit naar feedback op je marketingplan?
  • Zoek je houvast om je business case vorm te geven?

Twijfel niet, doe er wat aan! Breng jouw case mee naar dit postgraduaat en wandel met een concrete oplossing naar buiten:

  • Wat je leert in de sessies, kan je meteen verwerken in je plan van aanpak.
  • Haal het maximum uit 8 u. personal coaching en sleutel samen aan je business case.
  • Grijp de kans om jouw eindresultaat te presenteren voor een jury en andere genodigden.

Prijs

  • Volledig postgraduaat: 5.200 euro
  • Inbegrepen in de kostprijs:
    • thee of koffie, broodjesmaaltijd
    • 8 u. persoonlijke coaching & consultancy voor jouw business case (enkel bij het volgen van het volledige postgraduaat)
  • Indien je een aparte module wil volgen, contacteer ons via sarah.ceelen@kdg.be
  • Btw is niet van toepassing op het inschrijvingsgeld

  • Kortingen (niet cumuleerbaar):
    • KdG-alumni: 4.000 euro
    • AMS-alumni:  4.680 euro
    • VDAB-leden: 4.000 euro
    • Leden van ACC (vereniging van Belgische communicatiebureaus): 4.680 euro
    • Publieke sector: 4.160 euro

KMO-portefeuille

Voor deze opleiding kan je gebruik maken van de KMO-portefeuille. Ons erkenningsnummer: DV.O101541.

Je doet de subsidieaanvraag online en ten laatste 14 dagen na de start van de opleiding. De aanvraagdeadline voor editie 6 van het postgraduaat Digital Business is dus 13 februari 2019.

Meer info via Agentschap Ondernemen.