Studenten marketing lopen markethon van 24 uur

Met slaapzak, laptop en veel goede ideeën vertrekken meer dan 250 eerstejaarsstudenten marketing van de Karel de Grote Hogeschool (KdG) morgen naar de markethon: een nieuw opleidingsonderdeel waarbij ze 24 uur aan een stuk werken aan hun eerste marketing-briefing.

“We gaan meteen campagnes maken met onze nieuwe studenten”, vertelt Annette Höhner, opleidingshoofd. “Vooraf kregen ze vier weken inspiratiesessies van gespecialiseerde docenten en bereidden hun coaches hen voor op de 24-uren pitch. In groepjes maken ze daarin hun eerste echte marketing-campagne.”

“We stimuleren de studenten om te experimenteren en in co-creatie verrassende en vernieuwende concepten uit te werken. Wie zich volledig smijt - alle opdrachten afrondt - en goed samenwerkt, is voor ons geslaagd”, aldus Annette Höhner. “Het doel is dat de studententeams hun strategisch en creatief talent inzetten, veel plezier maken en op een originele manier leren welke eigenschappen een goeie marketeer maken.”

De inspiratiesessies behandelen volgende thema’s: straatjutten, Business Model Canvas, marktonderzoek, pitch & presentatie, branding ...

Tijdens de 24-uren pitch worden de studenten bijgestaan door docenten en coaches van de opleiding en externe partners (strategen, art directors, copywriters en  marketing-directeurs) die samen met de studenten de markethon induiken.

De markethon vindt plaats op 27 en 28 oktober in De Karakol, Gloriantlaan 2, 2050 Antwerpen.

Vertel het verder
Dit bericht werd gepubliceerd op 26 oktober 2016.