Studenten marketing lopen markethon van 24 uur

Met slaapzak, laptop en veel goede ideeën vertrekken onze eerstejaarsstudenten Marketing naar de markethon: 24 uur aan een stuk werken aan je eerste marketing-briefing.

Meteen campagnes maken

“We gaan meteen campagnes maken met onze nieuwe studenten”, vertelt Annette Höhner, opleidingshoofd. “Vooraf kregen ze vier weken inspiratiesessies van gespecialiseerde docenten en bereidden hun coaches hen voor op de 24-uren pitch. In groepjes maken ze daarin hun eerste echte marketing-campagne.”

Experimenteren en co-creëren

“We stimuleren de studenten om te experimenteren en in co-creatie verrassende en vernieuwende concepten uit te werken. Wie zich volledig smijt - alle opdrachten afrondt - en goed samenwerkt, is voor ons geslaagd”, aldus Annette Höhner. “Het doel is dat de studententeams hun strategisch en creatief talent inzetten, veel plezier maken en op een originele manier leren welke eigenschappen een goeie marketeer maken.”

De inspiratiesessies behandelen volgende thema’s: straatjutten, Business Model Canvas, marktonderzoek, pitch & presentatie, branding ...

24-uren pitch

Tijdens de 24-uren pitch worden de studenten bijgestaan door docenten en coaches van de opleiding en externe partners (strategen, art directors, copywriters en  marketing-directeurs) die samen met de studenten de markethon induiken.

Markethon 2017: eerstejaars proeven van marketing in al z'n facetten | KdG

Vertel het verder
Dit bericht werd gepubliceerd op 27 oktober 2017.