Ayla De Schepper

Senior Onderzoeker

Bio

Sinds september 2024 vervoeg ik het Onderzoekscentrum Toekomstgedreven Onderwijs. Nu ik mijn Doctoraat in de Onderwijswetenschappen heb afgerond, kijk ik er enorm naar uit om mij onder te dompelen in praktijkgericht onderzoek. Mijn recente onderzoeksprojecten gaan over de samenwerking tussen onderwijs en jeugdhulpverlening bij complexe begeleidingstrajecten en het hertalen van de leidraad "improving secondary science" samen met Leerpunt.

Onderzoeksaffiliaties

Thema’s onderzoek

  • Authentiek leren
  • Ondersteuningsnoden van leerlingen

Enkele referenties

  • De Schepper, A. (2024). Knowing the 'right' people: Examining social inequality in the transition from higher education to work from a social network perspective. [Doctoral Dissertation, Universiteit Antwerpen]. https://doi.org/10.63028/10067/2077980151162165141
  • De Schepper, A., Kyndt, E., & Clycq, N. (2024). Developing an understanding of the labour market: The value of social, cultural and identity capital according to first- and continuing-generation graduates. Journal of Education and Work, 37(1–4), 48–66. https://doi.org/10.1080/13639080.2024.2310267
  • De Schepper, A., Clycq, N., & Kyndt, E. (2023). Social networks in the transition from higher education to work: A systematic review. Educational Research Review. https://doi.org/10.1016/j.edurev.2023.100551