Tijs Callaerts, oud-student KMO-management, is één van de winnaars van de eerste lichting Startup@Campus. Dankzij zijn opleiding heeft hij brede kennis over ondernemen. De affiches van de wedstrijd trokken hem echt over de streep om deel te nemen. Tijs schreef zich samen met een vriend in liet zich inspireren door Soep van Boom, een soort Deliveroo voor soep. En zo werd Soeprème geboren.
Uitbreiding naar b2b-markt
Tijs studeerde in 2014 af met een diploma KMO-management én een onderneming op zak. Hij wist meteen wat zijn next step was: Soeprème uitbouwen tot een succesvolle business. Soeprème begon met het verkopen aan particulieren, maar de verkoop daalde tijdens vakanties en slecht weer. Dankzij het advies van begeleiders kon Tijs zijn bedrijf evolueren in functie van de vraag en maakte hij de switch naar verkoop aan bedrijven. En met succes!
Financiering door particuliere kredietgevers
Ondernemen leer je door te vallen en opstaan. Na een tijdje stopte zijn businesspartner er mee, ondervond Tijs moeilijkheden bij het veranderen van markt en was het niet makkelijk om de financiering rond te krijgen. Gelukkig bleef deze jonge ondernemer niet bij de pakken zitten en vond hij overal een oplossing voor. Vooral de financiering van Soeprème heeft hij fantastisch aangepakt.
Ook goesting gekregen in een soepke?
Of goesting om te ondernemen tijdens jouw studies?