Micro-credential
Je zichtbaarheid verhogen, je merk versterken en je verkoop boosten? In deze praktijkgerichte micro-credential leer je hoe je het Meta-ecosysteem inzet.
- Verschillende thema’s komen aan bod zoals:
- Strategisch gebruik van Facebook en Instagram: hoe bouw je community met sterke content en slimme interacties?
- Werken met influencers en user generated content: hoe zet je authenticiteit in als groeiversneller?
- Effectieve Meta-campagnes opzetten: hoe lanceer en optimaliseer je advertenties via Facebook en Instagram?
- WhatsApp inzetten voor marketing en klantenservice: hoe gebruik je WhatsApp als conversatiekanaal?
- Geïntegreerde Meta-strategieën ontwikkelen: hoe combineer je verschillende platformen in een efficiënte marketingmix?
- Minder slides, meer praktijk.
- Je ontwikkelt en presenteert een marketingplan of campagneconcept waarin je het Meta-systeem integreert.
- Volledig online, zodat je kan leren waar en wanneer het je uitkomt.
- Flexibel te combineren met je werk, gezin of andere verplichtingen.
- Je hebt geen bachelor- of masterdiploma nodig om in te schrijven: iedereen kan deelnemen.
Al gekozen?
Nog vragen?
- Volg een online infosessie
- Contacteer Gijs Wyffels of Clo Willaerts via digitalbusiness@kdg.be
Hoe ziet je opleiding eruit?
Een micro-credential is een afgebakend en samenhangend geheel van leerstof.
- Deze micro-credential duurt 6 weken.
- Flipped classroom: je leert de theorie zelfstandig, we oefenen samen de praktijk.
- In het Teams-kanaal vind je lesmateriaal, waaronder leeslijsten, definities, handleidingen en best practices.
- Tijdens de interactieve live sessies via Teams zetten we in op wat echt telt: oefenen, vragen stellen en ervaringen uitwisselen.
- Reken per week op 2 uur online contactmomenten. De sessies worden ook opgenomen.
- Elke module rond je af met een opdracht. Je krijgt persoonlijke feedback van je docent(en).
Je toolbox verder uitbreiden? Combineer deze opleiding met één of meer andere micro-credentials over digitale tools.
Programma
Je hebt telkens les op woensdag tussen 19 u. en 21 u.
- 17 september 2025 - Introductie en strategie: Meta als groeiplatform
- Je krijgt een overzicht van het Meta-ecosysteem.
- Je duikt in trends en best practices.
- Je werkt je eigen case uit.
- 24 september 2025 - Organische groei via Facebook en Instagram
- Je leert hoe je sterke content creëert.
- Je krijgt tips over hoe je engagement verhoogt.
- Je ontdekt hoe je een community uitbouwt.
- 1 oktober 2025 - Influencer marketing en user generated content (UGC)
- Je ontdekt hoe je samenwerkingen opzet en contracten uitwerkt.
- Je leert welke KPI's (key performance indicators) relevant zijn.
- Je zet UGC slim in.
- 8 oktober 2025 - Meta advertenties: campagnes opzetten en optimaliseren
- Je bouwt campagnes in Meta Ads Manager.
- Je verdiept je in (re)targeting en performance analyse.
- 15 oktober 2025 - WhatsApp Business, Messenger en chatbots
- Je leert hoe je WhatSapp inzet als marketing- en servicekanaal.
- Je maakt gebruik van chatbots en automatisering.
- 22 oktober 2025 - Showcase en feedback
- Je presenteert een marketingplan waarin je Meta-platformen combineert.
- Je krijgt feedback en advies over je next steps.
Voor wie?
Voor deze micro-credential zijn er geen specifieke toelatingsvoorwaarden. Je hebt geen bachelor- of masterdiploma nodig om in te schrijven.
Praktische informatie
Wanneer heb je les?
- Alle sessies vinden plaats op woensdagavond, van 19 u. tot 21 u.
- De opleiding is volledig online via Teams, zodat je kan leren waar en wanneer het je uitkomt.
Kostprijs
- 595 euro (btw niet van toepassing)
Steunmaatregelen vanuit de Vlaamse Overheid
Deze opleiding komt in aanmerking voor:
Na je studie
Na het afronden van deze micro-credential weet je hoe je Meta-platformen inzet voor organische groei en betaalde campagnes.
Met je nieuwe expertise kan je:
- Communities bouwen via Facebook en Instagram.
- Slim samenwerken met influencers.
- Campagnes lanceren die echt converteren.
- WhatsApp inzetten als klantenservice en verkoopkanaal.
Honger naar meer?
Breid je studietraject uit met extra micro-credentials over digitale tools. Sluiten perfect aan bij Groei met Google:
- Groei met Google: van YouTube tot Analytics voor slimme marketing (start september 2025)
- Slimmer werken met Microsoft: marketing, communicatie en Copilot (start november 2025)
- Creatief met Adobe: haal alles uit je Creative Cloud (start november 2025)
Op ben je op zoek naar het volledige plaatje? Dan is het postgraduaat Digital Business en Online Marketing iets voor jou. Die opleiding van een semester focust op een brede basis.
Meer weten?
Neem deel aan een infosessie
- Stel je vragen aan docenten en ontdek hoe het is om te studeren aan KdG
Volgende infosessie
- Google & Meta: woensdag 10 september 2025 om 19 u.
- Microsoft & Adobe: woensdag 29 oktober 2025 om 19 u.
De opleiding gaat door als er voldoende inschrijvingen zijn.
Inschrijven
STAP 1: start je inschrijving
- Duurt maar 1 minuutje en is nog volledig vrijblijvend.
- Je ontvangt eind juni 2025 een uitnodiging om je inschrijving af te ronden.
Ja, ik start mijn inschrijving voor 2025-2026
STAP 2: rond je inschrijving af
Eind juni 2025 sturen we je een mail met de uitnodiging om je inschrijving af te ronden, online of op de campus:
- Als je je online inschrijft, betaal je meteen een voorschot. De resterende studiekosten betaal je later via factuur.
- Bij inschrijving op de campus betaal je meteen alle studiekosten, of je kiest voor gespreide betaling.
STAP 3: start met je opleiding
- Je krijgt alle praktische info als je ingeschreven bent.
Open aanbod KdG Academy
Een postgraduaat? Verkorte bachelor? Of studiedag? Vind de opleiding die bij je past.
Opleidingen op maat
Liever een opleiding afgestemd op de noden van je bedrijf of organisatie?
Contacteer Nina Peeters via nina.peeters@kdg.be of +32 3 613 10 93.