Senior Onderzoeker – Lector lerarenopleiding lager onderwijs
Bio
Mart Doms stond 7 jaar zelf voor de klas in het buitengewoon lager onderwijs. Nu is ze docent en onderzoeker aan Karel de Grote Hogeschool. Als master in opleidings- en onderwijswetenschappen, leidt ze leraren lager onderwijs op in de leerlijn onderzoeksvaardigheden. Daarnaast verkent ze in het onderzoekscentrum Toekomstgedreven Onderwijs dagelijks de boeiende wereld van burgerschap & burgerwetenschap op school, open schooling alsook de evaluatie van duurzaamheidscompetenties als PhD-student bij de Universiteit van Utrecht.
Onderzoeksaffiliaties
Thema’s onderzoek
- Authentiek leren
Enkele referenties
- Praktijkgids: Bastiaenssens, P., Boeve-De Pauw, J., Doms, M., Hens, C., Mennes, F., Van Laer, J., (2022). Citizen science in de klas. Een gids voor initiatiefnemers van citizen-scienceprojecten. SCIVIL, Leuven, België. 10.5281/zenodo.7215562 Link: https://www.scivil.be/sites/default/files/media-library/files/2024-01/CS%20in%20de%20klas.pdf
- Artikel: Sarid, A., Boeve-de Pauw, J., Christodoulou, A., Doms, M., Gericke, N., Goldman, D., … Knippels, M. C. P. J. (2024). Reconceptualizing open schooling: towards a multidimensional model of school openness. Journal of Curriculum Studies, 1–19. https://doi.org/10.1080/00220272.2024.2392592
- Canvas-cursus: Peeters, G., ibens, K., Doms, M. (2022). Maatwerk. Meten en metend rekenen. https://canvas.kdg.be/courses/38093