Projecten

Projects

9 projects found
Ontdek hoe het Erasmus+ project ALiCE leraren ondersteunt bij het formatief evalueren van burgerschapscompetenties. Nationale en internationale trainingen versterken leraren en verbeteren de kwaliteit van burgerschapsonderwijs.
date_range
Duur:
Jan 2022 - Nov 2024
attach_money
Financiering:
Erasmus+
In dit praktijkgericht onderzoek werken we samen met basisscholen acties uit om het leiderschapspotentieel en de leiderschapsambities in het team te ontdekken en te ontwikkelen, met het uiteindelijke doel om de interesse voor de job van schoolleider (bepaald door het ‘kunnen’ en het ‘willen’) te verhogen. De ontwikkelde acties zullen bijdragen aan een gedegen loopbaanbeleid voor leer¬krachten en potentiële schooldirecteurs, en een proactief opvolgingsbeleid voor directeurs.
date_range
Duur:
Jan 2022 - Dec 2023
attach_money
Financiering:
PWO
Het onderzoekscentrum Publieke Impact onderzoekt hoe publieke evenementen toegankelijker en aantrekkelijker kunnen worden gemaakt voor vrouwen, met bijzondere aandacht voor vrouwen met een migratieachtergrond.
date_range
Duur:
Apr 2022 - Aug 2023
attach_money
Financiering:
Agentschap Binnenlands Bestuur
Dit project werkt samen met de culturele en evenementensector aan een inclusief personeelsbeleid, zowel op het vlak van structuur als cultuur. Met dit project willen we bedrijven binnen deze sector de weg tonen naar een meer divers-sensitieve rekrutering en selectie.
date_range
Duur:
Feb 2020 - Dec 2022
attach_money
Financiering:
Europees Sociaal Fonds
In dit ontwerponderzoek bouwt het onderzoekscentrum Toekomstgedreven Onderwijs een masterclass voor schoolleiders. De klemtoon ligt daarbij op de onderwijsuitdagingen in de VUCA-wereld, en in het bijzonder op het voeren van een duurzaam loopbaanbeleid.
date_range
Duur:
Sep 2019 - Aug 2022
attach_money
Financiering:
PWO
Scholen geven aan dat het steeds moeilijker wordt om geschikte kandidaten te vinden voor de functie van schooldirecteur. Nochtans is de impact van een sterke schoolleider op de kwaliteit van het onderwijs aanzienlijk en wordt vastgesteld dat de job van schooldirecteur jaar na jaar complexer wordt. Het is dus cruciaal om de best mogelijke schoolleiders in die functie te krijgen, maar een gebrek aan kandidaten legt druk op deze nood aan zorgvuldige selectie. In dit onderzoek gaan we na wat maakt dat een leraar zichzelf al dan niet beschouwt als poten­tieel schoolleider.
date_range
Duur:
Aug 2018 - Aug 2021
attach_money
Financiering:
PWO