Projects
15 projects found
date_range
Duur:
Jan 2021 - Dec 2024
attach_money
Financiering:
AMIF
Ontdek hoe het Erasmus+ project ALiCE leraren ondersteunt bij het formatief evalueren van burgerschapscompetenties. Nationale en internationale trainingen versterken leraren en verbeteren de kwaliteit van burgerschapsonderwijs.
date_range
Duur:
Jan 2022 - Nov 2024
attach_money
Financiering:
Erasmus+
Een deel van de kinderopvangsector doet beroep op pedagogische coach van Mentes vzw. In dit onderzoek evalueren we hoe die opstartfase verloopt en welke factoren bijdragen aan het succes ervan.
date_range
Duur:
Maa 2022 - Dec 2023
attach_money
Financiering:
Contractonderzoek
In dit praktijkgericht onderzoek werken we samen met basisscholen acties uit om het leiderschapspotentieel en de leiderschapsambities in het team te ontdekken en te ontwikkelen, met het uiteindelijke doel om de interesse voor de job van schoolleider (bepaald door het ‘kunnen’ en het ‘willen’) te verhogen. De ontwikkelde acties zullen bijdragen aan een gedegen loopbaanbeleid voor leer¬krachten en potentiële schooldirecteurs, en een proactief opvolgingsbeleid voor directeurs.
date_range
Duur:
Jan 2022 - Dec 2023
attach_money
Financiering:
PWO
In dit ontwerponderzoek bouwt het onderzoekscentrum Toekomstgedreven Onderwijs een masterclass voor schoolleiders. De klemtoon ligt daarbij op de onderwijsuitdagingen in de VUCA-wereld, en in het bijzonder op het voeren van een duurzaam loopbaanbeleid.
date_range
Duur:
Sep 2019 - Aug 2022
attach_money
Financiering:
PWO
Met dit onderzoek willen we inzicht verwerven in de jobbeleving van kinderbegeleiders en manieren ontwikkelen om die jobbeleving op verschillende niveaus zichtbaar te maken. Het doel is om een set aan narratieven te ontwikkelen over de jobbeleving van kinderbegeleiders.
date_range
Duur:
Sep 2020 - Aug 2022
attach_money
Financiering:
PWO
Met het project Onderweg van het expertisecentrum Pedagogische Ondersteuning in Kinderopvang en School van KdG zochten we een antwoord op de vraag hoe kinderen op de vlucht hun schooltijd en hun vrije tijd beleven en hoe die sectoren kunnen bijdragen aan hun welbevinden en ‘sense of belonging’.
date_range
Duur:
Jan 2019 - Dec 2021
attach_money
Financiering:
PWO
Scholen geven aan dat het steeds moeilijker wordt om geschikte kandidaten te vinden voor de functie van schooldirecteur. Nochtans is de impact van een sterke schoolleider op de kwaliteit van het onderwijs aanzienlijk en wordt vastgesteld dat de job van schooldirecteur jaar na jaar complexer wordt. Het is dus cruciaal om de best mogelijke schoolleiders in die functie te krijgen, maar een gebrek aan kandidaten legt druk op deze nood aan zorgvuldige selectie. In dit onderzoek gaan we na wat maakt dat een leraar zichzelf al dan niet beschouwt als potentieel schoolleider.
date_range
Duur:
Aug 2018 - Aug 2021
attach_money
Financiering:
PWO
date_range
Duur:
Jul 2016 - Sep 2020
attach_money
Financiering:
Interreg 2 Zeeën
Met dit onderzoek willen we nagaan hoe zorg- en/of ondersteuningsteams uit verschillende settings in de gezondheids- en welzijnssector het persoonsgerichte handelen kunnen integreren, bewaken en versterken.
date_range
Duur:
Okt 2018 - Aug 2020
attach_money
Financiering:
PWO
date_range
Duur:
Sep 2016 - Aug 2019
attach_money
Financiering:
PWO
Indyspel is een spel om interculturele dynamieken bespreekbaar te maken in teams in kinderdagverblijven, buitenschoolse opvang en basisscholen. We testen het spel uit bij verschillende teams op verschillende plaatsen.
date_range
Duur:
Sep 2016 - Aug 2017
date_range
Duur:
Sep 2016 - Aug 2017
Dit project wil beantwoorden aan de noden van de sector door de ontwikkeling van baby’s op verschillende manieren in kaart te brengen voor begeleiders en onthaalouders en te laten zien hoe je stimulerend met baby’s kunt omgaan.
date_range
Duur:
Sep 2014 - Aug 2015
attach_money
Financiering:
PWO
date_range
Duur:
Sep 2013 - Aug 2014