Projects
24 projects found
Het LEAD-IN-project ontwikkelt een trainingsprogramma voor schoolleiders in sociaal kwetsbare scholen om hen beter voor te bereiden op hun uitdagingen en deelt de resultaten met beleidsmakers en opleiders.
date_range
Duur:
Sep 2024 - Sep 2026
attach_money
Financiering:
Erasmus+
Het onderzoekscentrum Publieke Impact onderzoekt hoe erfgoedtoerisme rond Brabantse kasteeldomeinen versterkt kan worden door inzicht te bieden in bezoekersprofielen en de maatschappelijke impact van erfgoedbeleving.
date_range
Duur:
Sep 2023 - Aug 2026
attach_money
Financiering:
Interreg Vlaanderen-Nederland
We ontwikkelen een toolkit om een duurzaam loopbaanbeleid in scholen vorm te geven en aantrekkelijke loopbaan- en groeikansen te creëren. We ontwikkelen ook een training voor schoolbesturen, beleidsmedewerkers en leidinggevenden.
date_range
Duur:
Jan 2024 - Jun 2026
attach_money
Financiering:
Interreg Vlaanderen-Nederland
We onderzoeken hoe goed schoolbesturen in Vlaanderen werken en hoe effectief ze zijn. We onderzoeken ook welke maatregelen de Vlaamse overheid kan invoeren om schoolbesturen te ondersteunen en te verbeteren.
date_range
Duur:
Dec 2023 - Sep 2025
attach_money
Financiering:
OBPWO
Een co-leiderschapsteam succesvol vormgeven is niet zo vanzelfsprekend. Een team directeurs samen een school of een groep scholen laten leiden, vindt echter steeds meer en meer zijn ingang. Ook in het Vlaamse basisonderwijs.
date_range
Duur:
Sep 2024 - Aug 2025
attach_money
Financiering:
PWO
In Vlaanderen kiezen steeds meer scholen voor gedeeld leiderschap. Maar hoe gedeeld is onze visie op gedeeld leiderschap? We doen een analyse van de visie van directeurs en hun basisschoolteams.
date_range
Duur:
Sep 2024 - Aug 2025
attach_money
Financiering:
PWO
Hoe (on)veilig voelen mensen zich in de publieke ruimte? Vanuit Publieke Impact onderzoeken we onveiligheidsgevoelens, de prevalentie van seksueel grensoverschrijdend gedrag en hoe burgers dit ervaren en erop reageren.
date_range
Duur:
Maa 2024 - Feb 2025
attach_money
Financiering:
PWO
Een co-leiderschapsteam succesvol vormgeven is niet zo vanzelfsprekend. Een team directeurs samen een school of een groep scholen laten leiden, vindt echter steeds meer en meer zijn ingang. Ook in het Vlaamse basisonderwijs.
date_range
Duur:
Jan 2024 - Dec 2024
attach_money
Financiering:
PWO
Ontdek hoe het Erasmus+ project ALiCE leraren ondersteunt bij het formatief evalueren van burgerschapscompetenties. Nationale en internationale trainingen versterken leraren en verbeteren de kwaliteit van burgerschapsonderwijs.
date_range
Duur:
Jan 2022 - Nov 2024
attach_money
Financiering:
Erasmus+
In dit praktijkgericht onderzoek werken we samen met basisscholen acties uit om het leiderschapspotentieel en de leiderschapsambities in het team te ontdekken en te ontwikkelen, met het uiteindelijke doel om de interesse voor de job van schoolleider (bepaald door het ‘kunnen’ en het ‘willen’) te verhogen. De ontwikkelde acties zullen bijdragen aan een gedegen loopbaanbeleid voor leer¬krachten en potentiële schooldirecteurs, en een proactief opvolgingsbeleid voor directeurs.
date_range
Duur:
Jan 2022 - Dec 2023
attach_money
Financiering:
PWO
Het onderzoekscentrum Publieke Impact ontwikkelt praktische tools en informatie om evenementorganisatoren te ondersteunen bij het inschatten en beheren van bezoekersrisico’s en het verhogen van de veiligheid op evenementen.
date_range
Duur:
Sep 2021 - Dec 2023
attach_money
Financiering:
PWO
Het doel van dit onderzoek is kennis over evenementenmobiliteit te vergroten door op zoek te gaan naar haalbare maatregelen voor de sector die kunnen leiden tot een duurzame modal shift.
date_range
Duur:
Sep 2021 - Aug 2023
attach_money
Financiering:
PWO
Hoe kunnen we duurzamere evenementen organiseren? Dit onderzoek wil handvaten aanreiken voor de organisatie van meer ecologisch duurzame evenementen. We ontwikkelen een online platform met een scan die inschat hoe ecologisch duurzaam een evenement is.
date_range
Duur:
Sep 2021 - Aug 2023
attach_money
Financiering:
PWO
Het onderzoekscentrum Publieke Impact onderzoekt hoe publieke evenementen toegankelijker en aantrekkelijker kunnen worden gemaakt voor vrouwen, met bijzondere aandacht voor vrouwen met een migratieachtergrond.
date_range
Duur:
Apr 2022 - Aug 2023
attach_money
Financiering:
Agentschap Binnenlands Bestuur
Hoe kunnen we veiligere evenementen organiseren? Dit onderzoek wil de evenementensector helpen om de verschillende veiligheidsrisico’s op een evenement in kaart te brengen, zodat ze beter beheerst kunnen worden. Het doel van dit onderzoek is de ontwikkeling van een integraal veiligheidsmodel voor evenementen.
date_range
Duur:
Sep 2021 - Aug 2023
attach_money
Financiering:
PWO
Het onderzoekscentrum Publieke Impact onderzoekt hoe evenementorganisatoren een modal shift kunnen stimuleren om bezoekers te motiveren voor duurzamer vervoer en biedt praktische richtlijnen voor duurzame mobiliteitsplannen.
date_range
Duur:
Sep 2021 - Aug 2023
attach_money
Financiering:
PWO
Het onderzoekscentrum Publieke Impact onderzoekt de nauwkeurigheid van manuele en technologische methoden voor crowd counting om organisatoren te ondersteunen bij effectief crowd management.
date_range
Duur:
Sep 2020 - Aug 2022
attach_money
Financiering:
VLAIO TETRA
In dit ontwerponderzoek bouwt het onderzoekscentrum Toekomstgedreven Onderwijs een masterclass voor schoolleiders. De klemtoon ligt daarbij op de onderwijsuitdagingen in de VUCA-wereld, en in het bijzonder op het voeren van een duurzaam loopbaanbeleid.
date_range
Duur:
Sep 2019 - Aug 2022
attach_money
Financiering:
PWO
Het onderzoekscentrum Publieke Impact brengt de mening en voorkeuren van Vlamingen rond vrijetijdsbesteding en evenementen in kaart. Na de uitbraak van de coronacrisis in maart 2020 onderzochten ze de impact hiervan op de evenementensector in België.
date_range
Duur:
Maa 2020 - Dec 2021
attach_money
Financiering:
Dienstverlening
Scholen geven aan dat het steeds moeilijker wordt om geschikte kandidaten te vinden voor de functie van schooldirecteur. Nochtans is de impact van een sterke schoolleider op de kwaliteit van het onderwijs aanzienlijk en wordt vastgesteld dat de job van schooldirecteur jaar na jaar complexer wordt. Het is dus cruciaal om de best mogelijke schoolleiders in die functie te krijgen, maar een gebrek aan kandidaten legt druk op deze nood aan zorgvuldige selectie. In dit onderzoek gaan we na wat maakt dat een leraar zichzelf al dan niet beschouwt als potentieel schoolleider.
date_range
Duur:
Aug 2018 - Aug 2021
attach_money
Financiering:
PWO
date_range
Duur:
Sep 2018 - Aug 2020
attach_money
Financiering:
PWO
date_range
Duur:
Sep 2017 - Dec 2018
attach_money
Financiering:
VLAIO TETRA
date_range
Duur:
Sep 2016 - Dec 2017
attach_money
Financiering:
PWO
Wat is de maatschappelijke impact van een evenement? We ontwikkelden een model en een tool waarmee event professionals de maatschappelijke kosten en opbrengsten vooraf kunnen inschatten en achteraf kunnen evalueren.
date_range
Duur:
Sep 2014 - Dec 2015
attach_money
Financiering:
PWO