Projects
21 projects found
Het LEAD-IN-project ontwikkelt een trainingsprogramma voor schoolleiders in sociaal kwetsbare scholen om hen beter voor te bereiden op hun uitdagingen en deelt de resultaten met beleidsmakers en opleiders.
date_range
Duur:
Sep 2024 - Sep 2026
attach_money
Financiering:
Erasmus+
Het onderzoekscentrum Publieke Impact onderzoekt hoe erfgoedtoerisme rond Brabantse kasteeldomeinen versterkt kan worden door inzicht te bieden in bezoekersprofielen en de maatschappelijke impact van erfgoedbeleving.
date_range
Duur:
Sep 2023 - Aug 2026
attach_money
Financiering:
Interreg Vlaanderen-Nederland
We ontwikkelen een toolkit om een duurzaam loopbaanbeleid in scholen vorm te geven en aantrekkelijke loopbaan- en groeikansen te creëren. We ontwikkelen ook een training voor schoolbesturen, beleidsmedewerkers en leidinggevenden.
date_range
Duur:
Jan 2024 - Jun 2026
attach_money
Financiering:
Interreg Vlaanderen-Nederland
We onderzoeken hoe goed schoolbesturen in Vlaanderen werken en hoe effectief ze zijn. We onderzoeken ook welke maatregelen de Vlaamse overheid kan invoeren om schoolbesturen te ondersteunen en te verbeteren.
date_range
Duur:
Dec 2023 - Sep 2025
attach_money
Financiering:
OBPWO
Een co-leiderschapsteam succesvol vormgeven is niet zo vanzelfsprekend. Een team directeurs samen een school of een groep scholen laten leiden, vindt echter steeds meer en meer zijn ingang. Ook in het Vlaamse basisonderwijs.
date_range
Duur:
Sep 2024 - Aug 2025
attach_money
Financiering:
PWO
In Vlaanderen kiezen steeds meer scholen voor gedeeld leiderschap. Maar hoe gedeeld is onze visie op gedeeld leiderschap? We doen een analyse van de visie van directeurs en hun basisschoolteams.
date_range
Duur:
Sep 2024 - Aug 2025
attach_money
Financiering:
PWO
We onderzoeken de impact van zes gesubsidieerde projecten die ondersteuningsnetwerken opbouwen voor mensen met een afstand tot de arbeidsmarkt in arbeidsmatige activiteiten en sociale economie.
date_range
Duur:
Dec 2021 - Dec 2024
attach_money
Financiering:
Provincie Antwerpen
Ontdek hoe het Erasmus+ project ALiCE leraren ondersteunt bij het formatief evalueren van burgerschapscompetenties. Nationale en internationale trainingen versterken leraren en verbeteren de kwaliteit van burgerschapsonderwijs.
date_range
Duur:
Jan 2022 - Nov 2024
attach_money
Financiering:
Erasmus+
Het Vlaams Agentschap Maritieme Dienstverlening en Kust (MDK) vraagt ons te onderzoeken welke factoren invloed hebben op hoe gelijkwaardig en tevreden medewerkers zich voelen in de organisatie.
date_range
Duur:
Sep 2023 - Aug 2024
attach_money
Financiering:
Vlaams Agentschap Maritieme Dienstverlening en Kust
In dit praktijkgericht onderzoek werken we samen met basisscholen acties uit om het leiderschapspotentieel en de leiderschapsambities in het team te ontdekken en te ontwikkelen, met het uiteindelijke doel om de interesse voor de job van schoolleider (bepaald door het ‘kunnen’ en het ‘willen’) te verhogen. De ontwikkelde acties zullen bijdragen aan een gedegen loopbaanbeleid voor leer¬krachten en potentiële schooldirecteurs, en een proactief opvolgingsbeleid voor directeurs.
date_range
Duur:
Jan 2022 - Dec 2023
attach_money
Financiering:
PWO
Ongezond financieel gedrag leidt tot schulden en schulden leiden tot meer ongezond financieel gedrag. Hoe doorbreek je de cirkel? We deden samen met de stad Antwerpen impactonderzoek naar het project Schuldsanering.
date_range
Duur:
Jan 2022 - Nov 2023
attach_money
Financiering:
Stad Antwerpen
Het onderzoekscentrum Publieke Impact onderzoekt hoe publieke evenementen toegankelijker en aantrekkelijker kunnen worden gemaakt voor vrouwen, met bijzondere aandacht voor vrouwen met een migratieachtergrond.
date_range
Duur:
Apr 2022 - Aug 2023
attach_money
Financiering:
Agentschap Binnenlands Bestuur
Dit project werkt samen met de culturele en evenementensector aan een inclusief personeelsbeleid, zowel op het vlak van structuur als cultuur. Met dit project willen we bedrijven binnen deze sector de weg tonen naar een meer divers-sensitieve rekrutering en selectie.
date_range
Duur:
Feb 2020 - Dec 2022
attach_money
Financiering:
Europees Sociaal Fonds
De Meetschaal Buddy-Empowerment (MBE) meet de impact van vrijwilligerswerk met mensen in kwetsbare posities. We ontwikkelen een methode om deze impact vast te leggen en te onderzoeken welke factoren en mechanismen hierbij een rol spelen.
date_range
Duur:
Sep 2019 - Dec 2022
attach_money
Financiering:
PWO
We schreven een visienota over impactgericht handelen in sociaal werk en een rapport met conclusies gebaseerd op praktijkervaringen uit vijf sociaalwerkpraktijken.
date_range
Duur:
Jan 2021 - Nov 2022
attach_money
Financiering:
Departement Welzijn, Volksgezondheid en Gezin,
Vlaams Agentschap Maritieme Dienstverlening en Kust
In dit ontwerponderzoek bouwt het onderzoekscentrum Toekomstgedreven Onderwijs een masterclass voor schoolleiders. De klemtoon ligt daarbij op de onderwijsuitdagingen in de VUCA-wereld, en in het bijzonder op het voeren van een duurzaam loopbaanbeleid.
date_range
Duur:
Sep 2019 - Aug 2022
attach_money
Financiering:
PWO
Het onderzoekscentrum Publieke Impact onderzoekt hoe bedrijven in de evenementensector divers talent kunnen aantrekken, behouden en inclusief samenwerken door middel van praktische tools en activiteiten.
date_range
Duur:
Sep 2020 - Aug 2022
attach_money
Financiering:
Europees Sociaal Fonds
Dit projectonderzoek wil best practices uit concrete managementcases aanreiken waarmee je als leidinggevende in een kmo in Vlaanderen met religieus diversiteitsmanagement aan de slag kan, ook op korte termijn.
date_range
Duur:
Sep 2019 - Aug 2021
attach_money
Financiering:
PWO
Het onderzoekscentrum Publieke Impact onderzoekt hoe Vlaamse kmo's levensbeschouwelijke diversiteit effectief kunnen managen en biedt praktische hulpmiddelen om inclusieve werkvloeren te creëren.
date_range
Duur:
Sep 2019 - Aug 2021
attach_money
Financiering:
PWO
Scholen geven aan dat het steeds moeilijker wordt om geschikte kandidaten te vinden voor de functie van schooldirecteur. Nochtans is de impact van een sterke schoolleider op de kwaliteit van het onderwijs aanzienlijk en wordt vastgesteld dat de job van schooldirecteur jaar na jaar complexer wordt. Het is dus cruciaal om de best mogelijke schoolleiders in die functie te krijgen, maar een gebrek aan kandidaten legt druk op deze nood aan zorgvuldige selectie. In dit onderzoek gaan we na wat maakt dat een leraar zichzelf al dan niet beschouwt als potentieel schoolleider.
date_range
Duur:
Aug 2018 - Aug 2021
attach_money
Financiering:
PWO
date_range
Duur:
Jan 2016 - Dec 2017